BNR CENTRALA


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
referent de specialitate,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Contabilitate, Serviciul contabilitatea administraţiei proprii - financiar

Termen limită pentru înscriere: 14 iunie 2013

Data publicării: 31 mai 2013



Atribuţiile principale ale postului

  • Contabilitate generală;
  • Evidenţa contabilă a operaţiunilor financiare;
  • Contabilitatea furnizorilor şi clienţilor (interni, externi, de bunuri şi servicii);
  • Contabilitatea debitorilor şi creditorilor (înregistrare, urmărire, componenţe conturi, închidere);
  • Contabilitatea deplasărilor (interne şi externe);
  • Evidenţa contabilă a salariilor şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice;
  • Fiscalitatea aferentă operaţiunilor financiare.

Studii şi experienţă

  • studii superioare economice absolvite cu examen de licenţă în specialitățile contabilitate sau finanţe bănci;
  • master finalizat cu diplomă de disertaţie în domeniul ştiinţelor economice pentru absolvenţii ciclului I Bologna;
  • minimum doi ani experiență pe funcții cu studii superioare în domeniul financiar-contabilitate, dovedită prin documente;
  • cunoştinţe în domeniul utilizării calculatorului (minimum pachetul Microsoft Office);
  • cunoaşterea limbii engleze;
  • cunoştinţe de contabilitate generală;
  • evidenţa contabilă a operaţiunilor financiare şi fiscalitatea aferentă;
  • evidenţa contabilă a salariilor şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice;
  • contabilitatea clienţilor şi furnizorilor / debitorilor şi creditorilor (înregistrare, urmărire, componenţe conturi, închidere).

Competenţe comportamentale

  • capacitate de evaluare şi analiză în vederea optimizării activităţii;
  • comunicare eficientă şi ascultare activă;
  • capacitatea de colaborare şi participare proactivă;
  • capacitatea de a rezolva analitic şi structurat problemele apărute.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/ soţia, părinţii, copiii, fraţii/ surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/ soţia, părinţii, copiii, fraţii/ surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Înscrierile se fac personal la Direcţia Resurse Umane - Serviciul management resurse umane - Str. Doamnei nr.2, sect.3, Bucureşti, până la data de 14 iunie 2013 (inclusiv), între orele 900 - 1100.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de B.N.R.

La înscriere candidaţii vor prezenta următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • alte documente care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă (copie);
  • raport salariat (REVISAL);
  • carte de identitate (original şi copie);
  • certificatul de căsătorie (copie), dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Procedura de desfăşurare

În data de 17 iunie 2013 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 19 iunie 2013 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. testare psihologică şi interviu de selecţie;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (60% din notă), a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă), precum şi a cunoştinţelor de informatică (10% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. a) Testarea psihologică are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale, rezultate din fişa postului pentru care se candidează.

    b) Interviul de selecţie se susţine cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane şi urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • competenţele şi abilităţile specifice postului vacant;
  • motivaţia candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.
 

Proba se apreciază cu calificativul admis/ respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la data primirii e-mail-ului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

În cazul nereuşitei la concurs, documentele depuse la înscriere nu se restituie candidaţilor.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2527, 2538, 2533 şi 2534.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental şi principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României;
  2. Contabilitatea furnizorilor şi clienţilor: creare furnizor/ client, înregistrarea obligaţiei de plată/ facturii de încasat, urmărirea furnizorilor/ clienţilor, componenţă conturi furnizori/ clienţi; urmărirea corectei aplicări a fiscalităţii aferente; raportări contabile/ fiscale aferente;
  3. Evidenţa contabilă a salariilor, obligaţiilor fiscale aferente şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice: monografia contabilă aferentă salariilor; chei de control ale înregistrărilor contabile aferente salariilor; fiscalitatea salariilor şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice (obligaţiile fiscale);
  4. Contabilitatea deplasărilor interne şi externe: acordare avans, închidere decont (ordinul de plată/ încasare, calcul penalităţi de întârziere, după caz), înregistrarea contabilă a decontului;
  5. Impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi: contribuabili, sfera de cuprindere a impozitului, veniturile impozabile obţinute din România de nerezidenţi, reţinerea impozitului din veniturile obţinute din România de nerezidenţi (cote de impunere), scutiri de la impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi, coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale convenţiilor de evitare a dublei impuneri, certificatele de atestare a impozitului plătit de nerezidenţi.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial nr. 454 din 18.06.2008;
  3. Planul de conturi al BNR;
  4. Norma nr. 1/2007 privind organizarea si conducerea contabilităţii BNR, cu modificările şi completările ulteriore;
  5. Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr. 927 din 23.12.2003, cu modificările şi completările ulterioare în vigoare;
  6. Ordin nr. 3055 din 29/10/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulteriore;
  7. Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar contabile, publicat în Monitorul Oficial nr. 870 bis din 23.12.2008; <
  8. Hotărârea Guvernului nr. 1860 din 21/12/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare în vigoare;
  9. Hotărârea Guvernului nr. 518 din 10/07/1995, privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare în vigoare.