Referent de specialitate
Direcția Contabilitate
Serviciul contabilitatea administrației proprii-financiar
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 24 octombrie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- contabilitate generală;
- evidența contabilă a operațiunilor financiare;
- fiscalitatea operațiunilor financiare;
- contabilitatea deplasărilor interne și externe;
- contabilitatea furnizorilor și clienților (interni și externi, de bunuri și de servicii);
- contabilitatea debitorilor și creditorilor (înregistrare, urmărire și componență conturi, închidere);
- evidența contabilă a salariilor și a veniturilor obținute de persoanele fizice.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
- absolvirea unui master în domeniul economic constituie un avantaj;
- alte studii sau certificări în domeniul financiar-contabil constituie un avantaj;
- experiență profesională de minimum 3 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul financiar-contabil, dovedită prin documente;
- cunoştinţe de operare pe calculator: pachetul Microsoft Office (Word, Excell, Power Point, Access);
- cunoaşterea limbii engleze.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanță;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- orientare către client.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 24 octombrie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 30 octombrie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Contabilitatea furnizorilor şi clienţilor, debitorilor și creditorilor: creare furnizor-client/ debitor-creditor, înregistrarea obligaţiei de plată/ sumei datorate / a facturii/ debitului de încasat, urmărirea furnizorilor/ clienţilor/ debitorilor/ creditorilor, componenţă conturi furnizori/ clienţi/ debitori/ creditori; aplicarea corectă a fiscalităţii aferente; raportări contabile/ fiscale aferente;
- Contabilitatea deplasărilor interne şi externe: acordare avans, închidere decont (ordinul de plată/ încasare, calcul penalităţi de întârziere, după caz), înregistrarea contabilă a decontului;
- Impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi: contribuabili, sfera de cuprindere a impozitului, veniturile impozabile obţinute din România de nerezidenţi, reţinerea impozitului din veniturile obţinute din România de nerezidenţi (cote de impunere), scutiri de la impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi, coroborarea prevederilor Codului fiscal cu cele ale convenţiilor de evitare a dublei impuneri, certificatele de atestare a impozitului plătit de nerezidenţi;
- Evidenţa contabilă a salariilor, obligaţiilor fiscale aferente şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice: monografia contabilă aferentă salariilor; chei de control ale înregistrărilor contabile aferente salariilor; fiscalitatea salariilor şi a veniturilor obţinute de persoanele fizice (obligaţiile fiscale).
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial nr. 454 din 18.06.2008, cu modificările şi completările ulterioare;
- Planul de conturi al BNR;
- Norma nr. 1/2007 privind organizarea și conducerea contabilității BNR, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- Codul de procedură fiscală din 2015, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordin nr. 1802 din 29/12/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1860 din 21/12/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare în vigoare;
- Hotărârea Guvernului nr. 518 din 10/07/1995, privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare în vigoare.