Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

2 posturi de economist


Direcția Stabilitate Financiară

Serviciul evaluări cantitative

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 25 aprilie 2017

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • participă la elaborarea de studii cu privire la evoluția sistemului financiar pentru informarea conducerii Băncii Naționale a României sau, după caz, a diverselor organisme interne şi internaționale;
  • participă la elaborarea de analize privind riscurile instituțiilor de credit și impactul acestora asupra capitalului și lichidității;
  • participă la efectuarea analizelor de testare la stres a sectorului bancar (adecvarea capitalului, lichiditate și finanțare);
  • contribuie la formularea punctelor de vedere privind proiectele de acte normative elaborate de Banca Națională a României sau de alte autorități publice naționale, respectiv privind proiectele de reglementări emise de autorități europene/internaționale şi care se referă la domeniul stabilității financiare aflate în aria de responsabilitate a serviciului;
  • contribuie la realizarea Raportului de Stabilitate Financiară şi a altor publicații ale Băncii Naționale a României ce se referă la aspecte ce intră în atribuțiile serviciului;
  • analizează rapoartele şi documentele de politică emise de instituții şi organisme internaționale ce privesc stabilitatea financiară; contribuie la elaborarea unor sinteze şi analize critice legate de acestea, pentru informarea conducerii Băncii Naționale a României;
  • participă la procesul de validare a modelelor interne supuse aprobării Băncii Naționale a României de către instituțiile de credit (aspectele cantitative).

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
  • cunoașterea limbii engleze - nivel avansat;
  • experiența în domeniul analizei financiare constituie un avantaj;
  • cunoștințe de operare pe calculator (pachetul Microsoft Office, cunoștințe în domeniul gestiunii bazelor de date);
  • cunoștințele de utilizare a unor medii de dezvoltare pentru calcul numeric (Matlab), pachete de programe utilizate în scop econometric, sisteme de gestiune a bazelor de date constituie un avantaj.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 25 aprilie 2017 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 3 mai 2017.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE