Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Economist


Direcția Stabilitate Financiară

Serviciul evaluări cantitative

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 31 ianuarie 2017

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • participă la elaborarea de studii cu privire la evoluţia sistemului financiar pentru informarea conducerii BNR sau după caz, a diverselor organisme interne şi internaţionale;
  • participă la elaborarea de analize privind riscurile instituţiilor de credit și impactul acestora asupra capitalului și lichidității;
  • participă la efectuarea analizelor de testare la stres a sectorului bancar;
  • contribuie la formularea punctelor de vedere privind proiectele de acte normative elaborate de BNR sau de alte autorităţi publice naţionale şi, respectiv, privind proiectele de reglementări emise de autorităţi europene/internaţionale şi care se referă la domeniul stabilităţii financiare aflate în aria de responsabilitate a serviciului;
  • contribuie la realizarea Raportului de Stabilitate Financiară şi a altor publicaţii ale BNR ce se referă la aspecte ce intră în atribuţiile serviciului;
  • analizează rapoartele şi documentele de politică emise de instituţii şi organisme internaţionale ce privesc stabilitatea financiară; contribuie la elaborarea unor sinteze şi analize critice legate de acestea, pentru informarea conducerii BNR;
  • desfăşoară activităţi de documentare în vederea acumulării de informaţii de specialitate necesare îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;
  • gestionează datele şi informaţiile intrate în posesia sa, respectând secretul bancar;
  • desfăşoară activităţi în scopul perfecţionării profesionale, orientate spre creşterea abilităţilor de analiză a sectorului financiar;
  • participă la procesul de validare a modelelor interne supuse aprobării BNR de către instituţiile de credit (aspectele cantitative).

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul științelor economice;
  • cunoştinţe în domeniul activității bancare dobândite ca urmare a absolvirii unei forme de învăţământ superior de specialitate şi/sau de cursuri postuniversitare constituie avantaj.
  • cunoştinţe de operare pe calculator (pachetul Microsoft Office, cunoștințe în domeniul gestiunii bazelor de date);
  • cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat;
  • experiență în domeniul analizei financiare constituie un avantaj;
  • cunoștințe de statistică și econometrie constituie un avantaj;
  • cunoașterea prevederilor cadrului de reglementare aplicabil instituțiilor de credit constituie un avantaj;
  • cunoștințe de utilizare a unor medii de dezvoltare pentru calcul numeric (Matlab), pachete de programe utilizate în scop econometric, sisteme de gestiune a bazelor de date constituie un avantaj.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 31 ianuarie 2017 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 7 februarie 2017.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE