Centrala


 

Referent de specialitate (studii economice)

Compartiment conformitate

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 6 decembrie 2024


Informații generale

Durata contractului: nedeterminată

Localitatea unde se desfășoară activitatea: București

Responsabilitățile postului:

  • contribuie la implementarea cadrului de reglementare privind prevenirea și combaterea hărțuirii și discriminării și asigurarea egalității de șanse și tratament între femei și bărbați la locul de muncă;
  • contribuie la respectarea cadrului legal privind protecția avertizorilor de integritate și formulează propuneri pentru asigurarea transpunerii eficiente și corecte în cadrul activității;
  • propune soluții argumentate pentru îmbunătățirea cadrului de reglementare intern în domeniul funcției de conformitate;
  • elaborează propuneri privind dezvoltarea și implementarea Politicii de conformitate, formulând prevederi specifice în acest sens;
  • asigură consiliere și asistență de specialitate structurilor organizatorice cu privire la cerințele de conformitate;
  • participă la administrarea directă a canalelor de transmitere a sesizărilor privind cazuri de neconformitate;
  • acordă avizul de conformitate pentru proiectele de reglementări care urmează a fi adoptate cu privire la domeniile cuprinse în competența funcției de conformitate;
  • desfășoară activitate de documentare și elaborare a programelor de instruire în domeniile funcției de conformitate.

Studii, experiență profesională și competențe:

Condiții obligatorii:

  • studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
  • experiență profesională pe posturi cu studii superioare de 1 an în domeniul științelor economice;
  • cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat;
  • cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).

Constituie avantaj:

  • studii de master realizate în domeniul conformitate și/sau în domeniile conexe conformității (ex. guvernanță, risc, control intern, egalitate de șanse etc.);
  • cursuri de specialitate în domeniul conformitate și/sau în domeniile conexe conformității (ex. guvernanță, risc, control intern, egalitate de șanse etc.).

Competenţe comportamentale:

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • managementul relațiilor strategice.

Pachetul de beneficii

Financiar

Componentă variabilă din care pot face parte:

  • prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
  • participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
  • bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
  • avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
  • abonament de servicii medicale

Timp liber

  • 25 de zile de concediu de odihnă
  • 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
  • zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
  • facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare

Dezvoltare

  • programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
  • mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
  • posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
  • posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
  • acces la Biblioteca BNR

Condiții de lucru

  • program de lucru flexibil
  • maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)

Modalitatea de aplicare

Până cel târziu în data de 6 decembrie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:

  • Formularul de aplicare: pdf ;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
  • Copia actului de identitate.

Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

Atenție !

  • Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
  • Documentele transmise nu vor fi parolate.
  • Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.

Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.

Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.

Etape de selecție

Testare scrisă La sediul BNR
Test de abilități verbale/logice Online
Interviu cu structura de specialitate La sediul BNR
Testare psihometrică Online
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul Online (MS Teams)

Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.

Testarea scrisă va avea loc în data de 13 decembrie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.



TEMATICĂ

 

BIBLIOGRAFIE
  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
  2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 166 din 07 martie 2014, cu modificările și completările ulterioare.
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 326 din 05 iunie 2013, cu modificările și completările ulterioare.
  4. Hotărârea Guvernului nr. 262/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 333 din 02 mai 2019.
  5. Hotărârea Guvernului nr. 970/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind prevenirea și combaterea hărțuirii pe criteriul de sex, precum și a hărțuirii morale la locul de muncă, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 939 din 17 octombrie 2023.
  6. Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1218 din 19 decembrie 2022.
  7. Codul de etică al salariaților Băncii Naționale a României nr. 1/04.06.2014 (forma actualizată, aprobată de Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României în data de 13.10.2022) https://www.bnr.ro/Integritate-institu%c8%9bionala-12961.aspx.   
  8. Regulament nr. 2 din 5 februarie 2021 privind organizarea și funcționarea Băncii Naționale a României (forma actualizată, aprobată de Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României în procedură scrisă, în data de 31 mai 2024)Banca Naţională a României - Conducerea şi organizarea BNR (a.) Capitolul I (pag. 4-5) și Capitolul II (pag. 5-7); (b.) Capitolul III – Secțiunea I (pag. 8) și Secțiunea II (pag. 8-12); (c.) Capitolul III – Secțiunea III – pct. XXIX COMPARTIMENTUL CONFORMITATE (pag. 66-67).
  9. EBA Guidelines on internal governance (second revision) (EBA/GL/2021/05), Final Report on Guidelines on internal governance under Directive 2013/36/EU https://www.eba.europa.eu/sites/default/documents/files/document_library/Publications/Guidelines/2021/1016721/Final%20report%20on%20Guidelines%20on%20internal%20governance%20under%20CRD.pdf (a.) Titlul II – Role and composition of the management body and committees (pag. 19-24); (b.) Titlul IV – Risk culture and business conduct (pag. 35-43); (c.) Titlul V – Internal control framework and mechanisms (pag. 46-47, pag. 51-53, pag. 56-59).
  10. Banca Centrală Europeană - Corporate governance https://www.ecb.europa.eu/ecb/orga/governance/html/index.en.html.
  11. Cadrul Etic al Băncii Centrale Europene (BCE) (2015/C 204/04) cu modificările ulterioare (2020/C 375/02) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52015XB0620(01)&from=EN https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020XB1106(01)&from=EN.  
  12. Cod de conduită pentru înalții funcționari ai Băncii Centrale Europene (2019/C 89/03) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52019XB0308(01)&from=EN  
  13. Basel Committee on Banking Supervision (BCBS), Guidelines – Corporate governance principles for banks, iulie 2015 https://www.bis.org/bcbs/publ/d328.pdf (a.) Principle 1: Board's overall responsibilities. (pag. 8-12); (b.) Principle 3: Board's own structure and practices. (pag. 15-19); (c.) Principle 5: Governance of group structures (pag. 22-24); (d.) Principle 6: Risk management function (pag. 24-26); (e.) Principle 7: Risk identification, monitoring and controlling (pag. 27-29); (f.) Principle 9: Compliance (pag. 31); (g.) Principle 10: Internal audit (pag. 32).
  14. Decizia (UE) 2015/433 a Băncii Centrale Europene din 17 decembrie 2014 privind instituirea unui Comitet de etică și regulamentul de procedură al acestuia (BCE/2014/59) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014D0059(01)&from=RO.  
  15. Directiva (UE) 2019/1937 a Parlamentului European și a Consiliului din 23 octombrie 2019 privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L1937&from=RO
  16. Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 31 martie 2000, republicată în nr. 260 din 21 aprilie 2010, cu modificările și completările ulterioare
  17. ** Link-urile incluse în prezenta bibliografie sunt preluate de pe paginile web ale instituțiilor emitente, acestea putând suporta modificări din decizia emitenților.

    În cazul subiectelor ce au ca sursă acte normative publicate în Monitorul Oficial, acestea vor fi puse la dispoziția candidaților, pe suport hârtie, la momentul susținerii testului profesional.


Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.