BNR Centrală


Relaţii suplimentare:
Tel: +4021.313.04.10
 int:    2526

Expert


Postul de expert reprezintă o funcţie superioară de execuţie, este încadrat în Serviciul gestiunea riscului financiar aferent administrării rezervelor internaţionale, subdiviziune organizatorică a Direcţiei operaţiuni de piaţă şi se află în subordonarea directă a unui şef de serviciu.



Atribuţii principale ale postului

  • calculează valoarea de piață a portofoliilor de referință și a celor efective, performanța absolută și relativă a activității de investire pe diferite perioade de timp, indicatorii de risc;
  • actualizează caracteristicile privind compoziția și durata portofoliilor de referință, efectuează proiecția structurii portofoliilor de referință valabile pentru perioada următoare precum și simulări privind deviația portofoliilor efective și simulări privind impactul unor potențiale tranzacții sau a modificărilor datorate variației prețului activelor asupra parametrilor de risc și performanță ale portofoliilor;
  • efectuează analize și calcule relevante din punct de vedere al evoluției rezervelor internaționale și veniturilor rezultate din activitatea de administrare a rezervelor internaționale aferente tipurilor de investiții și portofolii;
  • monitorizează evoluția indicatorilor de risc de piață, atât în termeni absoluți cât și relativi, față de portofoliul de referință;
  • monitorizează riscul de credit, modificările apărute în calificativele de rating și situațiile financiare ale contrapartidelor și emitenților eligibili pentru investiții și probabilitatea de manifestare a riscului de faliment al contrapartidelor private;
  • monitorizarea fluxurilor financiare și deținerile de active externe rezultate din operațiuni specifice de plăți externe și de administrare a rezervelor internaționale, astfel încât să asigure cunoașterea zilnică a situației exacte a poziției investiționale a Băncii Naționale a României, a scadențelor angajamentelor proprii ale băncii și a celor asumate în numele statului;
  • verifică respectarea limitelor de risc aprobate de conducerea executivă a băncii și raportează eventualele depășiri ale acestor limite.

Condiții de participare

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă* în științe economice;
  • deținerea unei diplome* de master şi/sau doctorat, constituie avantaj;
  • experiență profesională (pe posturi ce presupun studii superioare) de minimum 5 ani relevantă postului vacant, dintre care 2 ani de experienţă obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare;
  • experienţă (pe posturi ce presupun studii superioare) relevantă în domeniul pieţelor financiare, procesului de alocare a activelor, managementului riscului, analizei macroeconomice și financiare, econometrie;
  • certificări profesionale internaţionale: obţinute în domeniile piețelor financiare și investițiilor (CFA, FRM etc.);
  • cunoaşterea limbii engleze;
  • deținerea cetățeniei române şi, la momentul depunerii aplicației, a unui loc de muncă în străinătate.

* În vederea recunoașterii diplomelor obţinute în străinătate, înainte de data începerii activității, se vor prezenta atestatele de echivalare (sau dovezi de solicitare a echivalării) eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale.
 

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • gândire operaţională.

Înscrierea în program

Înscrierea** se face prin transmiterea pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro a următoarelor documente:

** În situaţia în care aveţi rude până la gradul al doilea sau soţul/soţia angajate în Banca Naţională a României, aplicaţia dumneavoastră va fi analizată de Direcţia resurse umane în vederea evitării apariţiei unui conflict de interese.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 13 decembrie 2018 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare și selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:


Procesul de selecție

1. Selecția pe baza documentelor de înscriere
Candidații vor transmite documentele de înscriere prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
Termenul pentru transmiterea documentelor: 13 decembrie 2018 (inclusiv).
2. Selecția pe baza eseurilor
Candidații selectați după prima etapă vor transmite prin e-mail o lucrare relevantă întocmită pe parcursul studiilor/experienței profesionale.
Lucrarea este transmisă în termenul solicitat de Comitetul de administrare a Programului: 13 ianuarie 2019 (inclusiv).
3. Evaluarea compatibilităţii cu postul
Candidaţii selectați în urma etapei anterioare vor completa on-line un chestionar psihometric.
4. Interviul final
Interviul final va fi susţinut în prezenţa membrilor Comitetului de administrare a Programului, la sediul Băncii Naţionale a României, strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucureşti.

Formalităţi de angajare

Candidaţii selectați la finalul procesului vor fi angajaţi*** în Banca Naţională a României cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, urmare prezentării de către candidatul declarat admis a documentelor originale care să certifice informaţiile înscrise în chestionarul şi curriculum vitae transmise la momentul aplicaţiei:

  • diploma de licenţă;
  • diplome de master şi/sau doctorat ori alte cerințe specifice, constituie avantaj (exclusiv la solicitarea structurilor organizatorice);
  • document/e care să ateste experiența profesională în străinătate (adeverințe, contracte de muncă şi/sau prestări servicii etc.);
  • document care să ateste deţinerea unui loc de muncă în străinătate la momentul depunerii aplicaţiei;
  • recomandări din partea angajatorului sau din partea unor profesori/specialiști de renume, în cazul în care acestea sunt solicitate de structura de specialitate;
  • atestatele de echivalare ale diplomelor obţinute în străinătate sau dovada de solicitare a echivalării, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale.

*** Neîndeplinirea de către candidatul selectat a obligaţiei de a prezenta, la finalul procesului, toate documentele care certifică îndeplinirea condiţiilor de participare, în termenul comunicat de Direcţia resurse umane a Băncii Naţionale a României, determină neangajarea acestuia în cadrul băncii.

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.