SUCURSALA REGIONALĂ BUCUREŞTI


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
controlor tezaur,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Sucursala Regională Bucureşti, Serviciul casierie

Termen limită pentru înscriere: 28 februarie 2014

Data publicării: 14 februarie 2014



Atribuţiile principale ale postului

  • are atribuţii de gestionar şi răspunde solidar cu casierul de tezaur, de gestionarea corectă şi integritatea tuturor valorilor încredinţate;
  • participă la activităţile cu numerar şi alte valori desfăşurate în cadrul Serviciului casierie, cu respectarea tuturor reglementărilor în domeniu;
  • are atribuţii de supervizor în aplicatiile informatice de gestionare a numerarului şi a altor valori ce se găsesc depozitate în tezaurele sucursalei.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă în ştiinţe economice;
  • experienţă profesională de minimum 3 ani în sistemul bancar, domeniul operaţiunilor cu numerar;
  • recomandări de la locul de muncă sau locurile de muncă din ultimii 3 ani, din care să rezulte dacă a produs pagube, natura acestora şi dacă au fost acoperite;
  • cunoştinţe în domeniul informatic (Word, Excel, Internet Explorer);
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • capacitatea de evaluare şi analiză în vederea optimizării activităţii;
  • comunicare eficientă şi ascultare activă;
  • capacitatea de colaborare şi participare proactivă;
  • capacitatea de a rezolva analitic şi structurat problemele apărute.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 28 februarie 2014 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copia diplomei de licenţă sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • adeverință de la locul de muncă sau locurile de muncă din ultimii 3 ani, din care să rezulte dacă a produs pagube, natura acestora și dacă au fost acoperite;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Înscrierea la concurs se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail de confirmare.

Procedura de desfăşurare

În data de 5 martie 2014 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 14 martie 2014 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (60% din notă), a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă), precum şi a cunoştinţelor de informatică (10% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentantul Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2562, 2527 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. Atribuţiile Băncii Naţionale a României privind emiterea bancnotelor şi a monedelor metalice ca mijloace legale de plată pe teritoriul României;
  3. Însemnele monetare în circulaţie, emise de Banca Naţională a României şi elementele de siguranţă ale acestora;
  4. Operaţiunile cu numerar desfăşurate de Banca Naţională a României în relaţia cu instituţiile de credit/Trezoreria Statului şi modul de decontare a acestora;
  5. Categoriile de comisioane percepute de Banca Naţională a României pentru serviciile de încasări şi plăţi în numerar prestate instituţiilor de credit/Trezoreriei Statului;
  6. Verificarea calităţii bancnotelor româneşti în vederea recirculării;
  7. Activităţi cu mijloace de plată în valută confiscate;
  8. Răspunderea materială a persoanelor cărora li se încredinţează valori spre verificare sau păstrare;
  9. Organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
  10. Atribuţiile Băncii Naţionale a României privind asigurarea autenticităţii bancnotelor şi monedelor euro;
  11. Reglementarea măsurilor necesare protecţiei monedei euro împotriva falsificării şi verificării autenticităţii şi calităţii monedei euro în vederea repunerii în circulaţie;
  12. Protecţia informaţiilor clasificate şi a surselor confidenţiale ce asigură acest tip de informaţii.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Circulara nr.14/2005 privind punerea în circulaţie a bancnotelor şi monedelor emisiunea 2005 (Monitorul Oficial nr. 384/06.05.2005);
  3. Circulara nr.23/2006 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 200 lei (Monitorul Oficial nr. 953/27.11.2006);
  4. Circulara nr.37/2008 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 10 lei, reproiectată (Monitorul Oficial nr. 778/20.11.2008);
  5. Circulara nr. 24/2006 privind încetarea puterii circulatorii şi preschimbarea vechilor însemne monetare (Monitorul Oficial nr. 989/12.12.2006), cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Norma Băncii Naţionale a României nr.1/2013 privind operaţiunile cu numerar ale instituţiilor de credit şi Trezoreria Statului în relaţia cu Banca Naţională a României şi decontarea acestora (Monitorul Oficial nr. 686/08.11.2013);
  7. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 7/2012 privind comisioanele practicate de Banca Naţională a României pentru efectuarea operaţiunilor de eliberare şi primire de numerar în relaţia cu instituţiile de credit şi Trezoreria Statului (Monitorul Oficial nr. 350/23.05.2012), modificat prin Regulamentul nr. 8/2013 (Monitorul Oficial nr. 11/08.01.2014).
  8. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 4/2013 privind verificarea calităţii bancnotelor româneşti în vederea recirculării (Monitorul Oficial nr. 685/07.11.2013);
  9. Ordonanţa Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului (republicată în Monitorul Oficial nr. 195 din 27.03.2009), cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Norma metodologică de aplicare a OG nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului (republicată în Monitorul Oficial nr. 195/27.03.2009), cu modificările şi completările ulterioare;
  11. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici autorizaţi sau instituţiilor publice (Buletinul Oficial nr. 132 din 18.11.1969), cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Ordinul MFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (Monitorul Oficial nr. 704/20.10.2009);
  13. Legea contabilităţii nr. 82/1991 (republicată în Monitorul Oficial nr. 454/18.06.2008), cu modificările şi completările ulterioare;
  14. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 17/2011 privind asigurarea autenticităţii bancnotelor şi monedelor euro (Monitorul Oficial nr. 801/11.11.2011);
  15. Regulamentul (CE) nr. 1338/2001 al Consiliului din 28 iunie 2001 de definire a măsurilor necesare protecţiei monedei euro împotriva falsificării, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 44/2009 al Consiliului din 18 decembrie 2008;
  16. Regulamentul (CE) nr. 1339/2001 al Consiliului din 28 iunie 2001 privind extinderea efectelor Regulamentului (CE) nr. 1338/2001 de definire a măsurilor necesare protecţiei monedei euro împotriva falsificării la statele membre care nu au adoptat euro ca monedă unică, modificat prin Regulamentul (CE) nr. 45/2009 al Consiliului din 18 decembrie 2008;
  17. Decizia BCE nr. 14/2010 privind verificarea autenticităţii şi a calităţii şi repunerea în circulaţie a bancnotelor euro, modificată prin Decizia BCE nr.19/2012 din 7 septembrie 2012;
  18. Regulamentul (UE) nr. 1210/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 decembrie 2010 privind autentificarea monedelor euro și procesarea monedelor euro improprii circulației;
  19. Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate (Monitorul Oficial nr. 248/12.04.2002), cu modificările şi completările ulterioare.