BNR CENTRALĂ


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
referent de specialitate,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Juridică, Serviciul contencios şi asistenţă contractuală

Termen limită pentru înscriere: 4 martie 2014

Data publicării: 12 februarie 2014



Atribuţiile principale ale postului

  • elaborează, urmăreşte şi realizează Bugetul de venituri şi cheltuieli al direcţiei, cu introducerea şi transmiterea corectă şi la termen a documentelor şi informaţiilor (Note de fundamentare, machete, centralizatoare);
  • întocmeşte şi propune rectificarea Bugetului anual de venituri şi cheltuieli, realocarea, respectiv redistribuirea poziţiilor bugetare, la solicitarea direcției de specialitate, cu aprobarea directorului direcţiei şi transmiterea informaţiilor atât în format letric, cât şi informatic, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate;
  • elaborează, urmăreşte şi realizează Programul anual de achiziţii al direcţiei, cu introducerea şi transmiterea corectă şi la termen a tuturor documentelor şi informaţiilor;
  • întocmeşte şi fundamentează propunerile pentru Programul anual al achiziţiilor în cadrul direcţiei, la solicitarea Direcţiei Achiziţii şi înaintează spre aprobare directorului direcţiei, atât în format letric, cât şi informatic, prin intermediul aplicaţiei informatice dedicate;
  • realizează, monitorizează şi raportează periodic directorului şi direcţiei de specialitate realizarea Programului anual al achiziţiilor, pe baza comenzilor efectuate pe parcursul anului şi a bonurilor de consum recepţionate de la direcţia de specialitate;
  • asigură aprovizionarea cu materiale consumabile, furnituri şi obiecte de inventar în cadrul direcţiei, utilizând aplicaţia informatică dedicată;
  • întocmeşte situaţii administrative (prezenţa lunară, programarea concediilor de odihnă) şi utilizează aplicaţia informatică dedicată pentru operarea pontajelor electronice.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice;
  • experienţă profesională de minimum 3 ani, dovedită prin documente;
  • cunoştinţe în domeniul utilizării computer-ului (Pachetul MS Office şi Internet Explorer);
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • capacitate de evaluare şi analiză în vederea optimizării activităţii;
  • comunicare eficientă şi ascultare activă;
  • capacitatea de colaborare şi participare proactivă;
  • capacitatea de a rezolva analitic şi structurat problemele apărute.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 4 martie 2014 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copia diplomei de licenţă sau atestat de echivalare a diplomei obţinute în străinătate, eliberată de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Înscrierea la concurs se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail de confirmare.

Procedura de desfăşurare

În data de 10 martie 2014 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 17 martie 2014 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) şi a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2562, 2527 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. Procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
  3. Elaborarea şi aprobarea programului anual al achiziţiilor.
  4. Tipurile de contracte de achiziţie publică, regulile generale și speciale aplicabile în materia atribuirii contractelor de achiziţie publică, dosarul achiziţiei publice.
  5. Acordul-cadru - norme generale și speciale.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.34/2006, privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii (Monitorul Oficial al României Partea I nr. 418/15.05.2006), cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Hotărârea nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii (Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 625 din 20/07/2006), cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Ordinul Ministerului Economiei şi Finanţelor nr.3512/27.11.2008 privind documentele financiar contabile (Monitorul Oficial al României Partea I nr.870/ 27.11.2008);
  5. Legea contabilităţii nr.82/1991 (r.4), (Monitorul Oficial al României Partea I nr.454/ 18.06.2008) cu completările şi modificările ulterioare.