Referent de specialitate
Direcția Reglementare și Autorizare
Serviciul reglementare activități financiare și instituții financiare nebancare
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 29 noiembrie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- contribuie la elaborarea proiectelor de reglementări în domeniul prevenirii si combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului și al implementării sancţiunilor internaţionale, de îngheţare a fondurilor;
- contribuie la elaborarea proiectelor de reglementări aplicabile instituţiilor de plată;
- contribuie la elaborarea proiectelor de reglementări aplicabile instituţiilor emitente de monedă electronică;
- contribuie la elaborarea proiectelor de reglementări aplicabile instituţiilor financiare nebancare;
- soluţionează corespondenţa primită spre rezolvare pe problematici care ţin de resortul serviciului.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul economic sau juridic, cu precizarea că pentru absolvenții Sistemului Bologna sunt necesare și studii de masterat absolvite cu examen de disertaţie;
- cunoştinţe de operare pe calculator: pachetul Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint, Outlook şi Internet);
- cunoaşterea aprofundată a limbii engleze;
- experienţa profesională relevantă în domeniul financiar-bancar, pe o poziție cu studii superioare, constituie un avantaj.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 29 noiembrie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 6 decembrie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Cadrul legislativ în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
- Cadrul legislativ în domeniul instituţiilor de plată;
- Cadrul legislativ în domeniul instituţiilor emitente de monedă electronică;
- Cadrul legislativ în domeniul instituţiilor financiare nebancare.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul BNR nr. 9/2008 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, cu modificările și completările ulterioare;
- OUG nr.113/2009 privind serviciile de plată, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul BNR nr.21/2009 privind instituţiile de plată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de monedă electronică, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul BNR nr.8/2011 privind instituţiile emitente de monedă electronică, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul BNR nr.20/2009 privind instituțiile financiare nebancare, cu modificările și completările ulterioare.