referent de specialitate
Direcția resurse umane
Serviciul organizare și planificare
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 17 noiembrie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- calculează drepturile salariale şi obligaţiile fiscale aferente, pentru salariaţii Băncii Naţionale a României;
- efectuează popriri asupra veniturilor de natură salarială ale angajaţilor Băncii Naţionale a României, în baza unor hotărâri judecătoreşti definitive sau în baza titlurilor executorii;
- primește înregistrează și urmărește derularea contractelor încheiate pentru garanţiile materiale ale gestionarilor;
- ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților Băncii Naționale a României și urmărește efectuarea acestora conform aprobărilor;
- eliberează, la cererea salariaților/foștilor salariați din cadrul băncii adeverințele solicitate acestora de diverse instituții;
- participă la realizarea/actualizarea procedurilor de lucru interne, specifice activității serviciului, pentru punerea în aplicare a prevederilor reglementărilor direcției.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în științe economice;
- experiență profesională de minimum 2 ani într-o funcție cu studii superioare. Reprezintă un avantaj experiența într-o funcție cu atribuții de calcul al drepturilor salariale și obligațiilor fiscale;
- cunoștințe foarte bune de operare PC: MS Office. Reprezintă un avantaj experiența în utilizarea unui soft de salarizare;
- cunoașterea limbii engleze;
- cunoașterea și aplicarea legislației interne, a normelor legislative, ordinelor și instrucțiunilor în vigoare pentru domeniul în care lucrează;
- capacitate de organizare și planificare, atenție la detalii;
- persoană echilibrată, capabilă să lucreze într-un ritm de lucru alert.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanță;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- managementul relațiilor strategice.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 17 noiembrie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 24 noiembrie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Contractul individual de muncă (tipuri de contract, clauze contractuale);
- Salarizarea (definirea legală a salariului);
- Timpul de muncă și timpul de odihnă (definirea legală a timpului de muncă și a celui de odihnă, definirea legală a salariului, reținerile din salarii);
- Calculul veniturilor de natură salarială (definirea veniturilor din salarii şi asimilate salariilor, deducere personală, contribuţiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat de către angajat și angajator, impozitul pe salarii, plata orelor suplimentare, a celor de noapte, repaus și sărbători legale);
- Cheltuielile sociale (definiție, tipuri, tratament fiscal);
- Calculul indemnizației de concediu de odihnă (calculul indemnizației de concediu de odihnă, plata zilelor de concediu de odihnă neefectuate la încetarea contractului de muncă, reținerea indemnizației de concediu de odihnă în cazul efectuării mai multor zile de concediu în plus);
- Calculul indemnizației pe durata incapacității de muncă (categoriile de persoane beneficiare de concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, categorii de concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, stagiu minim de cotizare pentru acordarea indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă, mod de calcul al concediilor inițiale și în continuare)
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea nr. 53 din 24.01.2003 privind Codul muncii republicat, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare;
- OUG nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 411 (r1)/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, cu completările și modificările ulterioare.