Referent de specialitate
Direcția Relații internaționale
Serviciul sistemul bancar european
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 21 septembrie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată determinată
Atribuţiile principale ale postului
- participă la elaborarea punctelor de vedere şi a altor materiale specifice necesare conducerii băncii pentru participarea la reuniuni având ca tematică probleme din domeniul afacerilor europene;
- participă la întocmirea de rapoarte, analize, sinteze cu privire la aspecte specifice sectorului bancar;
- participă la formularea poziţiei BNR cu privire la diversele teme aflate pe agenda Uniunii Europene;
- asigură menţinerea contactului permanent, conform atribuţiilor sale şi cu respectarea reglementărilor interne, atât cu direcţiile de specialitate din cadrul BNR, cât şi cu instituţiile cu atribuţii specifice în domeniul afacerilor europene din ţară şi străinătate;
- îndeplineşte sarcinile privind procesul de adaptare a legislaţiei, instituţiilor, practicilor şi standardelor sistemului bancar la cerinţele Uniunii Europene.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice sau științelor politice; studiile de masterat constituie un avantaj;
- cunoştinţe de operare pe calculator: pachetul Microsoft Office;
- cunoaşterea limbii engleze la nivel avansat; cunoașterea și a altor limbi străine de circulație internațională constituie un avantaj;
- experiență profesională în posturi cu studii superioare, în domeniul afacerilor europene sau activitatea desfășurată în instituții europene constituie un avantaj;
- abilităţi în redactarea de corespondență oficială, precum şi a unor materiale de sinteză pe teme economice, în limba română și limba engleză.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 21 septembrie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 28 septembrie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Principalele documente ce stau la baza creării şi funcţionării Uniunii Europene;
- Instituţiile Uniunii Europene şi atribuţiile lor. Actele juridice ale Uniunii Europene;
- BNR – participantă la activităţile forurilor Uniunii Europene. Cadrul instituţional al desfăşurării dialogului dintre România şi Uniunea Europeană;
- Sistemul European al Băncilor Centrale. Rolul Băncii Centrale Europene şi al băncilor centrale naţionale;
- Criteriile de convergenţă adoptate prin Tratatul de la Maastricht. Convergenţa nominală şi convergenţa reală;
- Coordonarea politicilor economice. Semestrul european;
- Noua arhitectură europeană de supraveghere şi rezoluţie bancară în contextul realizării Uniunii Bancare. Mecanismul Unic de Supraveghere şi Mecanismul Unic de Rezoluţie: legislaţia privind constituirea, structura.