Referent de specialitate
Direcția Rezoluție Bancară
Serviciul coordonare strategii și politici de rezoluție
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 21 august 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- participă la evaluările necesare în vederea identificării instituțiilor de credit eligibile pentru aplicarea de obligații simplificate în ceea ce privește planificarea rezoluției;
- contribuie la analiza efectuată asupra planurilor de redresare individuale ale instituțiilor de credit, din perspectiva potențialului impact al măsurilor de redresare asupra posibilităţii de soluţionare a respectivelor instituții de credit și formulează propuneri de recomandări în acest sens;
- participă la realizarea proiectelor de planuri de rezoluţie pentru instituţiile care nu fac parte dintr-un grup supus supravegherii consolidate, la evaluarea posibilității de soluționare a instituțiilor de credit și la identificarea obstacolelor în calea posibilității de soluționare şi propune măsuri pentru înlăturarea lor;
- participă la stabilirea, în consultare cu Direcţia Supraveghere, a propunerii privind cerinţa minimă de fonduri proprii şi datorii eligibile ale instituţiilor de credit în condițiile aplicării instrumentelor de rezoluție;
- participă la analizele aferente activităților decurgând din participarea reprezentanților direcției la lucrările colegiilor de rezoluție la care BNR este parte în calitate de autoritate de rezoluție relevantă din țara gazdă;
- participă la activitățile decurgând din procesul de stabilire a nivelului țintă anual al aranjamentelor de finanțare a rezoluției și a nivelului contribuțiilor aferente fiecărei instituții de credit;
- participă la elaborarea proiectelor de regulamente și proceduri interne aferente planificării rezoluției bancare şi a altor activităţi realizate la nivelul serviciului.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice;
- cunoştinţe de operare pe calculator: pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Project și Visio) – nivel avansat;
- cunoaşterea limbii engleze la nivel mediu;
- experiență profesională de cel puțin 1 an în activitate financiar-bancară, în posturi pentru care sunt necesare studii superioare, dovedită cu documente;
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- gândire conceptuală.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 21 august 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 6 septembrie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Cadrul legal al activităţii bancare în România;
- Cadrul legislativ european/național în materia redresării şi rezoluţiei instituţiilor de credit.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 920/11.12.2015);
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27/12/2006);
- Directiva 2014/59/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 mai 2014 de instituire a unui cadru pentru redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții și de modificare a Directivei 82/891/CEE a Consiliului și a Directivelor 2001/24/CE, 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2005/56/CE, 2007/36/CE, 2011/35/UE, 2012/30/UE și 2013/36/UE ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 648/2012 ale Parlamentului European și ale Consiliului (publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 173/190 din 12.06.2014);
- Ghidurile Autorității Bancare Europene și Regulamentele delegate ale Comisiei Europene emise în aplicarea și completarea Directivei 2014/59/UE;
- Key Attributes of Effective Resolution Regimes for Financial Institutions din 15 Octombrie 2014 (care se regăseşte pe site-ul Financial Stability Board la adresa http://www.financialstabilityboard.org/wp-content/uploads/r_141015.pdf);
- UNDERSTANDING BANK RECOVERY AND RESOLUTION IN THE EU: A GUIDEBOOK TO THE BRRD (http://pubdocs.worldbank.org/en/609571482207234996/FinSAC-BRRD-Guidebook.pdf);
- BANK RESOLUTION AND “BAIL-IN” IN THE EU: SELECTED CASE STUDIES PRE AND POST BRRD (http://pubdocs.worldbank.org/en/120651482806846750/FinSAC-BRRD-and-Bail-In-CaseStudies.pdf).