Referent de specialitate
Direcția Plăți
Serviciul procesare mesaje financiare
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 21 iulie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- întreţinerea infrastructurii SWIFT-BNR (hardware şi software specifice SWIFT);
- monitorizarea infrastructurii SWIFT-BNR şi a traficului de mesaje;
- managementul conturilor de utilizator aferente aplicațiilor și serviciilor SWIFT;
- procesarea mesajelor financiare aferente operaţiunilor Băncii Naţionale a României.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniile științe economice, informatică, matematică sau tehnic;
- studii de master absolvite cu examen de disertaţie pentru absolvenții sistemului Bologna;
- disponibilitatea de a lucra în 2 schimburi;
- experienţa în activitatea de întreţinere a infrastructurilor IT&C constituie avantaj;
- experienţa în operarea de sisteme informatice financiar-contabile și administrarea funcțiilor de business ale acestora constituie avantaj;
- cursuri de specializare în domeniul SWIFT constituie un avantaj;
- cunoştinţe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office;
- experiență profesională de minimum 3 ani, în funcții cu studii superioare, preferabil în domeniul financiar-bancar.
- cunoaşterea limbii engleze – nivel mediu.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operaţională.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 21 iulie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 28 iulie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Administrarea sistemelor IT (generalități, principii generale de administrare a sistemelor de operare – administratori, useri, grupuri, noțiuni de bază TCP/IP IPv4 - adresare, subneting, rutare statica etc.);
- Noțiuni de bază privind PKI (Public Key Infrastructure) și semnarea documentelor (chei publice si private, verificări obligatorii, autentificarea mesajelor, asigurarea nerepudierii etc.);
- Securitatea informaţiei în instituţiile publice (noțiuni de bază);
- Serviciile SWIFT utilizate în sistemul ReGIS;
- Mesajele SWIFT utilizate în sistemul ReGIS (scopul mesajului, reguli și linii directoare de utilizare).
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Red Hat Enterprise Linux 7 System Administrator's Guide, capitolul 3, fără sintaxa comenzilor (https://access.redhat.com/documentation/en-US/Red_Hat_Enterprise_Linux/7/pdf/System_Administrators_Guide/Red_Hat_Enterprise_Linux-7-System_Administrators_Guide-en-US.pdf);
- TCP/IP Fundamentals for Microsoft Windows, Microsoft Corporation - capitolele 3, 4 și din capitolul 5 numai rutarea statică (https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8781);
- Public Key Encryption and Digital Signature: How do they work? (http://www.cgi.com/files/white-papers/cgi_whpr_35_pki_e.pdf);
- Ghid de securitate pentru funcționarii publici (versiunea 1.1.), CERT-RO (http://www.mcsi.ro/Minister/Ghid_functionari_publici_v1-1);
- Sistemul ReGIS (generalități) (http://www.bnr.ro/Sistemul-ReGIS-307.aspx);
- Regulile de sistem ale ReGIS ( ver. 14 din 15.06.2015), capitolele 5 și 17 (link-ul “Reguli de sistem ale ReGIS” din pagina http://www.bnr.ro/Sistemul-ReGIS-307.aspx).