Inspector
Direcția Supraveghere
Serviciul inspecție
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 29 iunie 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- supraveghează respectarea încadrării indicatorilor de prudenţă bancară în limitele impuse de reglementările prudenţiale în vigoare, prin analize sistematice efectuate pe baza raportărilor şi a datelor transmise de instituţiile de credit şi sucursalele instituţiilor de credit străine;
- întocmeşte materiale privind rezultatul analizelor şi supravegherii off-site, în cazul constatării nerespectării prevederilor legale în materie, a nerespectării termenelor de raportare, a unei evoluţii necorespunzătoare a indicatorilor economico-financiari şi de prudenţă bancară, propune adoptarea unor măsuri sau aplicarea de sancţiuni instituţiei de credit respective, în condiţiile legii;
- efectuează analize pe baza bilanţurilor contabile, a raportărilor financiar-contabile încheiate de instituţiile de credit, a rapoartelor auditorilor financiari, a situaţiilor financiare anuale şi/sau a declaraţiilor de venit global ale acţionarilor semnificativi ai instituţiilor de credit şi prezintă conducerii direcţiei materiale privind constatările rezultate;
- participă la pregătirea, desfăşurarea şi finalizarea acţiunilor de inspecţie la faţa locului în baza programului de inspecţie anuală stabilit de conducerea Băncii Naţionale a României, la instituţii de credit sau la alte instituţii abilitate prin lege să desfăşoare activităţi bancare;
- încheie rapoarte de supraveghere, conform procedurilor de lucru aprobate de conducerea Băncii Naţionale a României, cu specificarea încadrării aspectelor constatate, în prevederile actelor normative în vigoare şi identifică principalele categorii de risc rezultate din activitatea instituţiei de credit;
- participă la întâlnirile Colegiilor de supraveghere organizate la nivel de grupuri bancare.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în științe economice / științe juridice, cu precizarea că pentru absolvenții Sistemului Bologna sunt necesare și studii finalizate de master;
- cunoștințe de econometrie și/sau aplicarea standardelor internaționale de contabilitate constituie un avantaj;
- cunoaşterea limbii engleze;
- cunoştinţe de operare în domeniul informatic - editare texte, tabele, utilizare Internet, prelucrare baze de date (ex. Microsoft Access) etc.;
- să nu fi făcut obiectul vreunei anchete sau proceduri profesionale, disciplinare, administrative ori juridice, care s-a încheiat cu o sancțiune din partea unei autorități din domeniul financiar-bancar;
- disponibilitate de a face deplasări în țară și în afara țării.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- gândire operaţională
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 29 iunie 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 10 iulie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Regimul juridic al societăţilor comerciale: constituirea, înmatricularea, funcţionarea, conducerea, precum şi dizolvarea, fuziunea, divizarea şi lichidarea societăţilor comerciale;
- Organizarea şi conducerea contabilităţii;
- Condiţiile de acces la activitatea bancară şi de desfăşurare a acesteia pe teritoriul României, începerea activităţii de către instituţiile de credit şi modificările în situaţia acestora;
- Supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit;
- Schimbul de informaţii şi secretul profesional. Garantarea şi protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
- Cadrul legislativ privind autorizarea, începerea activităţii şi modificările în situaţia instituţiilor de credit, persoane juridice române şi a sucursalelor din România ale instituţiilor de credit din state terţe;
- Cadrul de administrare a activităţii instituţiilor de credit. Organizarea şi controlul intern al activităţii instituţiilor de credit şi administrarea riscurilor semnificative;
- Procesul intern de evaluare a adecvării capitalului la riscuri;
- Condiţii de externalizare a activităţilor instituţiilor de credit;
- Condiţiile de desfăşurare a activităţii de creditare de către instituţiile de credit;
- Clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi determinarea şi utilizarea ajustărilor prudenţiale de valoare;
- Evaluarea activităţii instituţiei de credit şi a poziţiei financiare şi prudenţiale pe baza principalilor indicatori economico-financiari de analiză a calităţii activelor şi de prudenţă bancară.
- Redresarea instituţiilor de credit potrivit Legii nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (definiţii, autorităţi, planificarea redresării). Atribuţii cu privire la redresarea instituţiilor de credit alocate Băncii Naţionale a României, în calitate de autoritate competentă pentru supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit.