Referent de specialitate (muzeograf)
Direcția Secretariat și Relații cu Publicul
Muzeul Băncii Naționale a României
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 31 mai 2017
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- Realizează cercetări de documentare (în muzee, colecţii, biblioteci, arhive) pentru elaborarea lucrărilor de popularizare și articolelor de specialitate;
- Elaborează și implementează programe muzeale educaționale destinate școlarilor, adolescenților și adulților (public general), precum și proiecte culturale destinate familiarizării publicului cu istoria Băncii Naționale a României și valorificării științifice a patrimoniului muzeal;
- Organizează și colaborează la organizarea expoziţiilor temporare și permanente realizate atât în spaţiile Muzeului Băncii Naţionale a României, cât şi în alte spaţii, inclusiv în parteneriat cu alte instituţii de profil.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în științe economice sau științe umaniste;
- experiență în domeniul muzeografic de minimum 5 ani, cu prezentarea CV-ului profesional detaliat;
- prezentarea unui portofoliu de amenajări de expoziții în calitate de curator sau colaborator;
- prezentarea unui portofoliu de lucrări și articole publicate;
- cursurile atestate de pregătire profesională ca muzeograf și educație muzeală constituie un avantaj;
- cunoştinţe de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office;
- cunoaşterea limbii engleze (nivel mediu).
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- managementul relațiilor strategice.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 31 mai 2017 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- transmiterea portofoliului de amenajări de expoziții în calitate de curator sau colaborator;
- transmiterea portofoliului de lucrări și articole publicate;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 9 iunie 2017.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Istorie bancară și istorie economică;
- Istoria României;
- Muzeografie și educație muzeală.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea 182/2000 privind patrimoniul cultural național mobil;
- Legea 311/2003 a muzeelor și a colecțiilor publice;
- HG 1546/2003 pentru aprobarea Normelor de conservare și restaurare a bunurilor culturale mobile clasate;
- Lucrări de specialitate în muzeografie publicate de autori români (prof. Radu Florescu, prof. dr. Ioan C. Opriș, Corina Nicolescu);
- ”Legendele Bătrânei Doamne, oameni și întâmplări din trecutul BNR”, Cristian Păunescu, Marian Ștefan;
- ”Banca Națională a României și arhitectura”, Nicolae Lascu, Colecția Biblioteca BNR;
- ”Istoria BNR”, vol. I și II, Mihaela Tone, Cristian Păunescu;
- ICOM ”Key Concepts of Museology”, UNESCO ICOM ”Running a Museum: A Practical Handbook”, ICOM Code of Ethics for Museums - resurse disponibile în format electronic pe website-ul ICOM (International Council of Museums).