Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Expert (SWIFT) la Agenția Gorj
Direcţia plăţi
Serviciul continuitate operaţională
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 29 august 2016
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- întreţinerea şi dezvoltarea infrastructurii SWIFT-BNR (hardware şi software);
- monitorizarea infrastructurii SWIFT-BNR şi a traficului de mesaje;
- managementul utilizatorilor SWIFT din aplicaţia de mesagerie Alliance Access;
- managementul utilizatorilor SWIFTNet care accesează platformele TARGET2 şi TARGET2-Securities;
- managementul certificatelor digitale PKI aferente utilizatorilor şi serviciilor SWIFTNet;
- procesarea mesajelor financiare aferente operaţiunilor Băncii Naţionale a României.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniile ştiinţe economice, informatică, matematică sau tehnic (cu media de absolvire de minimum 8.00, calculată ca medie aritmetică a mediei obţinute la licenţă şi media anilor de studiu);
- studii de master absolvite cu examen de disertaţie (pentru absolvenţii sistemului Bologna);
- experienţă profesională de minimum 3 ani, în funcţii cu studii superioare, preferabil în domeniul financiar-bancar, în activitatea de întreţinere de infrastructuri IT/SWIFT şi/sau de procesare mesaje financiare SWIFT;
- cursuri de specializare/perfecţionare în domeniul IT constituie avantaj;
- cursuri de specializare în domeniul SWIFT constituie avantaj;
- cunoştinţe aprofundate de utilizare a aplicaţiilor Microsoft Office;
- cunoaşterea limbii engleze - nivel mediu.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operaţională.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 29 august 2016 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 5 septembrie 2016.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Statutul Băncii Naţionale a României. Rolul Băncii Naţionale a României în domeniul sistemelor de plăţi şi sistemelor de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare;
- Cunoştinţe generale privind sistemele de plăţi şi sistemele de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare;
- Sistemele de plăţi şi sistemele de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare existente în România;
- Aplicaţia Alliance Access (instalare, configurare, mentenanţă, utilizare);
- Utilizarea interfeţei grafice a aplicaţiei Alliance Access pentru procesare mesajelor financiare şi administrarea aplicaţiei;
- Gestionarea utilizatorilor (operatori şi certificate digitale aferente) prin intermediul aplicaţiei Alliance Web Platform SE;
- Principalele responsabilităţi de securitate în cadrul infrastructurii SWIFT.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27.12.2006), aprobată de Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- "The Payment System. Payments, securities and derivaties and the role of the Eurosystem" (European Central Bank, 2010) (http://www.ecb.eu/pub/pdf/other/paymentsystem201009en.pdf);
- Suportul cursului SWIFT Managing Alliance Access;
- Secţiunea "Sisteme de plăţi" din pagina web a Băncii Naţionale a României (http://www.bnr.ro/Sisteme-de-plati-304.aspx).