Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

2 posturi de economist


Direcția stabilitate financiară

Serviciul riscuri macroprudențiale

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 31 mai 2016

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • Participă la analiza riscurilor asupra stabilității financiare generate de sectorul real;
  • Participă la analiza eficienței și performanței sistemului financiar în sprijinirea sectorului real;
  • Participă la analiza impactului cadrului macroeconomic național asupra stabilității financiare;
  • Participă la analiza evoluției prețurilor activelor imobiliare din România;
  • Participă la constituirea și gestionarea bazelor de date pentru efectuarea analizelor de stabilitate financiară care intră în atribuțiile serviciului;
  • Propune posibile soluții de acțiune în vederea prevenirii sau limitării pericolelor identificate asupra stabilității financiare care intră în atribuțiile serviciului;
  • Participă la analizele privind eficacitatea și eficiența măsurilor macroprudențiale și la cele privind evaluarea obiectivelor intermediare ale politici macroprudențiale;
  • Participă la acțiunile de evaluare a sistemului financiar inițiate de către instituții naționale sau internaționale;
  • Participă la activitățile unor grupuri de lucru și comitetele/sub-comitetele tehnice organizate la nivel naţional sau internaţional în domeniul stabilității financiare;
  • Contribuie la elaborarea Raportului asupra stabilității financiare și a altor studii și publicații ale Băncii Naționale a României pe probleme specifice serviciului.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice;
  • studii de masterat absolvite cu examen de disertaţie în domeniul ştiinţelor economice constituie un avantaj;
  • cunoștințe de macroeconomie, finanțe, bănci și econometrie;
  • cunoştinţe generale de utilizare a pachetului Microsoft Office: Word, Excel, Powerpoint;
  • cunoştinţe de utilizare a unor pachete de programe statistice (de exemplu EViews, R, Stata) sau programe de calcul numeric (de exemplu Matlab);
  • experienţă profesională în analiza cantitativă acumulată în instituții financiar-bancare sau analiză financiară constituie un avantaj;
  • cunoașterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 31 mai 2016 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 8 iunie 2016.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE