BNR CENTRALĂ


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
referent de specialitate,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Plăţi, Serviciul procesare mesaje financiare

Termen limită pentru înscriere: 26 noiembrie 2015*

Data publicării: 30 octombrie 2015



Atribuţiile principale ale postului

  • Asigură transmiterea/recepţionarea în bune condiţii a mesajelor financiare prin intermediul reţelei SWIFTNet;
  • Efectuează instalări de noi versiuni ale produselor software utilizate (Alliance Access, Alliance Gateway şi SWIFTNet Link);
  • Realizează schimbul de autorizaţii SWIFT cu instituţiile corespondente, în cadrul serviciului RMA (Relationship Management Application), asigurând controlul traficului de mesaje SWIFT autentificate;
  • Efectuează operaţiuni de backup şi restaurare a bazei de date pentru produsele Alliance Access, Alliance Gateway şi SWIFTNet Link;
  • Gestionează certificatele digitale pentru utilizatorii SWIFTNet din Banca Naţională a României care deţin drepturi de operare şi de acces la sistemul TARGET2 şi la serviciul Accord;
  • Efectuează operaţiuni de setare a configuraţiei de reţea (adrese IP pentru SAG şi Proxy) pe staţiile de lucru Alliance Workstation, precum şi pe staţiile de lucru din Banca Naţională a României folosite pentru conectarea la sistemul TARGET2 şi la serviciul Accord;
  • Instalează şi administrează echipamentul de securitate HSM Box (Hardware Security Module) care stochează certificatele digitale PKI;
  • Monitorizează funcţionarea echipamentelor de conexiune (VPN box-uri) şi a serverelor Alliance Access, Alliance Gateway, Alliance Web Platform, IBM MQ WebSphere, aparţinând configuraţiei SWIFT BNR.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă;
  • minimum 2 ani experienţă profesională pe posturi cu studii superioare în operarea şi administrarea infrastructurii locale (proprietare) SWIFT aferente unei instituţii financiare, dovedită prin documente;
  • alte cursuri de specialitate în domeniul IT constituie avantaj;
  • cunoştinţe de instalare, configurare şi administrare a suitei de aplicaţii SWIFT Alliance (Access, Gateway, Web Platform SE) pe sistemul de operare Windows şi de administrare HSM Box, atestate de deţinerea a cel puţin unuia dintre certificatele de participare la cursurile organizate de SWIFT s.c.r.l. Belgia: Managing Alliance Access, Managing Alliance Gateway, Managing Web Platform SE şi Operating your Hardware Security Module (HSM);
  • cunoştinţe de operare pe calculator (pachetul Microsoft Office);
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire operaţională.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate;
  • disponibilitate de a lucra în schimburi, în intervalul 7:30 - 19:30, inclusiv în zilele de sărbătoare legală (conform programului de funcţionare a sistemului TARGET2).

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 26 noiembrie 2015 (inclusiv).

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • fişe de post care să ateste experienţa profesională pe posturi cu studii superioare în operarea şi administrarea infrastructurii locale (proprietare) SWIFT aferente unei instituţii financiare;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 2 decembrie 2015 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 7 decembrie 2015 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) şi a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2529, 2552, 2527, 2523 şi 2521.



*termenul a fost prelungit

TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României. Rolul Băncii Naţionale a României în domeniul sistemelor de plăţi şi sistemelor de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare.
  2. Sistemele de plăţi şi de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare administrate de Banca Naţională a României.
  3. Aplicaţiile Alliance Access, Alliance Gateway, Alliance Web Platform SE (instalare, configurare, mentenanţă, utilizare).
  4. Utilizarea interfeţei grafice a aplicaţiei Alliance Access pentru procesarea mesajelor financiare şi administrarea aplicaţiei.
  5. Gestionarea utilizatorilor (operatori, useri virtuali SWIFTNet şi certificate digitale aferente) prin intermediul aplicaţiei Alliance Web Platform SE.
  6. Mentenanţa echipamentului de securitate HSM Box (Hardware Security Module).
  7. Principalele responsabilităţi de securitate în cadrul infrastructurii SWIFT.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.1027 din 27.12.2006), aprobată de Legea nr.227/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
  3. Suportul cursurilor Managing Alliance Access, Managing Alliance Gateway, Managing Web Platform şi Operating your Hardware Security Module.
  4. Pagina web a BNR: http://www.bnr.ro.