BNR CENTRALA


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
referent de specialitate (spec. administrator tehnologie Oracle),
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia servicii informatice, Serviciul sisteme informatice

Termen limită pentru înscriere: 4 iunie 2015

Data publicării: 21 mai 2015



Atribuţiile principale ale postului

  • asigură instalarea, administrarea, monitorizarea şi optimizarea permanentă a sistemelor de gestiune a bazelor de date;
  • asigură administrarea tehnică a aplicaţiilor informatice integrate în sistemul informatic al Băncii Naţionale a României;
  • furnizează servicii de suport informatic de nivel doi şi a asistenţei tehnice pentru asigurarea disponibilităţii şi bunei funcţionări a aplicaţiilor informatice integrate în sistemul informatic al instituţiei;
  • colaborează la selecţionarea produselor IT sau serviciilor de pe piaţă, în vederea achiziţionării.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă la una dintre următoarele facultăți: Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei sau echivalent, Facultatea de Inginerie Electrică sau echivalent, Facultatea de Automatică şi Calculatoare sau echivalent, Facultatea de Matematică şi Informatică sau echivalent, Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică sau echivalent;
  • experienţă în domeniul IT pe posturi cu studii superioare, reprezintă un avantaj;
  • cunoştinţe de administrare a bazelor de date Oracle 10g, 11g;
  • cunoştinţe de administrare a serverelor de aplicații Oracle (WebLogic Suite) 10g, 11g, reprezintă un avantaj;
  • cunoştinţe de administrarea produselor Oracle Identity & Access Management Suite 11g și Oracle SOA Suite11g, reprezintă un avantaj;
  • experienţă în utilizarea limbajului de interogare SQL şi a extensiei procedurale PL/SQL;
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficienţă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • orientare către client.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 4 iunie 2015 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 9 iunie 2015 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 15 iunie 2015 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) și a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2529, 2552, 2527, 2523 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental și principalele atribuții ale Băncii Naționale a României;
  2. Administrare a bazelor de date Oracle 10g, 11g;
  3. Administrare a serverelor de aplicații Oracle (WebLogic Suite) 10g, 11g;
  4. Administrare a serverelor de aplicații Oracle Application Express (APEX) 4.0;
  5. Limbajului de interogare SQL şi a extensiei procedurale PL/SQL.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Baze de date - proiectare, implementare, gestionare - Thomas Connolly, Carolyn Begg, Anne Strachan;
  3. Documentaţie baze de date şi server de aplicaţii Oracle 10g şi 11g - Oracle University şi http://www.oracle.com/technology/documentation/;
  4. Introduction to Oracle 10G & Database CD Package - James T. Perry, Gerald V. Post - Editura Pearson Education;
  5. Guide To Oracle 10g - Rocky Conrad; Joline Morrison; Mike Morrison - Course Technology Ptr;
  6. Oracle Database 11g PL/SQL Programming Workbook - Michael McLaughlin, John M. Harper – Oracle Press; Oracle Database 11g Performance Tuning Recipes – A Problem Solution Approach - Sam Alapati, Darl Kuhn, Bill Padfield;
  7. Oracle Database 11g Release 2 Performance Tuning Tips & Techniques - Richard Niemiec;
  8. Pro Oracle Database 11g Administration - Darl Kuhn;
  9. Oracle Database 11g SQL: Master SQL and PL/SQL in the Oracle Database - Jason Price;
  10. Oracle Database 11g Release 2 High Availability - Maximize Your Availability with Grid Infrastructure, RAC and Data Guard - Scott Jesse, Bill Burton, Bryan Vongray;
  11. Oracle WebLogic Server 11g Administration Handbook - Sam Alapati.