BNR CENTRALĂ


organizează concurs pentru ocuparea a două posturi de
auditor intern,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Audit Intern, Serviciul audit general 2*

Termen limită pentru înscriere: 7 iulie 2015

Data publicării: 11 iunie 2015



Atribuţiile principale ale postului

  • efectuează şi/sau conduce misiuni de audit intern în domeniul utilizării tehnologiei informaţiei şi comunicaţiei (IT&C);
  • în conformitate cu metodologia de audit intern aplicabilă, elaborează rapoarte de audit intern şi alte documente de lucru în care se prezintă rezultatele misiunilor de audit;
  • oferă servicii de consultanţă în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiei la cererea conducerii executive, a Comitetului de Audit sau altor structuri organizatorice ale băncii;
  • oferă îndrumare metodologică structurilor organizatorice ale băncii pentru administrarea riscurilor, implementarea şi menţinerea unui sistem de control intern propriu adecvat;
  • participă la activitatea de identificare şi evaluare a riscurilor asociate activităţii fiecărei structuri organizatorice a băncii utilizatoare a sistemului informatic şi de comunicaţie, pe baza unei metodologii specifice, în scopul întocmirii planului multianual şi a celui anual de audit intern.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în profil informatic, tehnic sau economic;
  • experienţă în domeniul auditului intern de minimum 1 an, de preferință în domeniul IT&C;
  • experienţa în activitatea bancară constituie avantaj;
  • cunoştinţe avansate în domeniul IT&C (sisteme de operare, infrastructură hardware și software, medii de programare);
  • cunoaşterea avansată a limbii engleze;
  • cunoaşterea unei alte limbi de circulaţie internaţională constituie un avantaj;
  • deținerea unei certificări în domeniul auditului sistemelor informatice recunoscute pe plan internațional (Certified Information Systems Auditor), precum şi deţinerea de cunoştinţe în domeniul utilizării CAAT (computer-assisted audit tehnique: Audit Command Language, TeamMate) constituie un avantaj.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • managementul relațiilor strategice.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 7 iulie 2015 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 10 iulie 2015 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 17 iulie 2015 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) şi a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2529, 2552, 2527, 2523 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. Organele de conducere ale Băncii Naţionale a României;
  3. Obiectivele auditului intern IT;
  4. Standardele internaţionale pentru activitatea de audit intern IT;
  5. Fazele principale ale procesului de audit intern IT;
  6. Securitatea IT;
  7. Administrarea resurselor IT (reţele, baze de date, sisteme, procese);
  8. Proiecte de dezvoltare a infrastructurii şi aplicaţiilor;
  9. Componentele principale ale unui sistem informatic.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Standardele internaţionale de audit intern IIA (www.theiia.org);
  3. Standardele internaţionale pentru activitatea de audit intern şi codul de etică emise de The Information Systems Audit and Control Association (ISACA) (www.isaca.org);
  4. Standard general recunoscut şi aplicat privind controlul şi securitatea sistemelor informaţionale Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) (www.isaca.org/cobit);
  5. Standardele ISO 27001 şi 27002 privind tehnologia informaţiei; Tehnici de securitate; Cod de bună practică pentru managementul securităţii informaţiei;
  6. Colecţia de date privind tehnologia informaţiei – IT Infrastructure Library ITIL v.3.0 (http://www.itil-officialsite.com/);
  7. Sistemele de control intern în instituţiile bancare - Banca Reglementelor Internaţionale (www.bis.org);
  8. Ordonanţă de urgenţă nr. 99 din 6.dec.2006 (http://www.bnr.ro/apage.aspx?pid=1965);
  9. Codul Muncii din 24.01.2003, republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345/18.05.2011, intrare in vigoare: 21.05.2011 (http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/images/file/Legislatie/LEGI/L53R-2003.pdf).