BNR CENTRALĂ


organizează concurs pentru ocuparea a două posturi de
referent de specialitate,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Statistică, Serviciul administrare date SIRBNR

Termen limită pentru înscriere: 9 ianuarie 2015

Data publicării: 15 decembrie 2014



Atribuţiile principale ale postului

  • utilizează tablourile de bord ale sistemului DW-BI, în principal pentru încărcarea nomenclatoarelor generale ale sistemului și pentru gestionarea utilizatorilor (creare/activare/inactivare utilizatori, acordare/retragere drepturi pentru utilizatori, pe domenii și funcţionalități ale DW-BI, în baza regulamentelor interne ale BNR);
  • rulează rapoarte de control pentru monitorizarea activității de gestiune a nomenclatoarelor, de gestiune a utilizatorilor, de transmitere a notificărilor automate etc. și semnalează eventualele erori de funcționare la Direcţia Servicii Informatice.
  • acordă asistență la crearea rapoartelor în sistemul DW-BI, la solicitarea utilizatorilor finali ai sistemului;
  • monitorizează transmisiile de date în Sistemul de Raportare la Banca Națională a României (SIRBNR);
  • soluţionează cerinţe ad-hoc de date din SIRBNR;
  • contribuie la îmbunătăţirea funcţionării sistemelor DW-BI și SIRBNR;
  • participă la configurarea staţiilor de lucru pentru utilizatorii interni ai sistemelor DW-BI și SIRBNR.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice şi/sau informatică;
  • cunoştinţe de bază în utilizarea sistemului de operare Microsoft Windows şi a pachetului Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint;
  • cunoştinţe privind sisteme de gestiune a bazelor de date relaţionale: cunoştinţe în utilizarea limbajului de interogare SQL şi a extensiei procedurale PL/SQL;
  • cunoştinţe privind utilizarea instrumentului de dezvoltare Oracle Reports;
  • cunoştinţe de Data Warehouse și Business Intelligence (DW-BI), constituie un avantaj;
  • cunoaşterea limbii engleze;
  • experienţă profesională de minimum 2 ani în funcţii cu studii superioare;
  • experiență în implementarea, configurarea și utilizarea de aplicații informatice economice, constituie un avantaj;
  • experiență în utilizarea aplicațiilor DW-BI pe platforma Oracle, constituie un avantaj;
  • experienţă în domeniul IT, constituie un avantaj.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • managementul informaţilor.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 9 ianuarie 2014 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 14 ianuarie 2015 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 19 ianuarie 2015 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) şi a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2535, 2562, 2527 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. Cadrul legal al activităţii bancare în România;
  3. Sistemul de operare MS Windows (versiunile XP, 7) – utilizare;
  4. Sisteme de Gestiune a Bazelor de Date Relaționale (Oracle) - limbajul de interogare SQL; extensia procedurală PL/SQL; construirea rapoartelor cu Oracle Reports Developer;
  5. Sisteme Data Warehouse Business Intelligence - noțiuni, principii de bază;
  6. Limbajul XML - noțiuni de bază;
  7. Limbajul HTML - noțiuni de bază.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Regulamentul BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date și informații statistice la BNR (publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 602 din 13/08/2014);
  3. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările şi completările ulterioare (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27/12/2006);
  4. Norma BNR nr.15/2006 privind transmiterea indicatorilor primari prin intermediul Sistemului Informatic de Raportare către Banca Naţională a României (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 720 din 23/08/2006);
  5. Publicaţii periodice ale BNR. bnr.ro/Publicatii-periodice-204.aspx;
  6. Manuale Oracle Business Intelligence Enterprise Edition (OBIEE) - oracle.com, oracle.com/technetwork/middleware/bi-enterprise-edition/tutorials/index.html;
  7. Dinu Airinei. Depozite de date, Ed. Polirom, Bucureşti, 2003;
  8. Ralph Kimball. The Data Warehouse Lifecycle Toolkit, 2nd Edition, Ed. John Wiley & Sons, 2008;
  9. W. H. Inmon. Building the Data Warehouse, 4th Edition;
  10. Documentație Oracle 10g Database www.oracle.com:
    • Concepts
    • SQL Reference
    • Application Developer’s Guide
    • PL/SQL User’s Guide and Reference
  11. Tom Luers, Timothy Atwood, Jonathan Gennick. PL/SQL, Ed. Teora, 2001 (Titlul original: Teach Yourself PL/SQL in 21 Days);
  12. Jeff Perkins, Bryan Morgan. SQL fără profesor în 14 zile, Editura Teora;
  13. I. Iacob. Programare în Oracle 10g. Soluţii informatice pentru dezvoltarea aplicaţiilor economice utilizând PL/SQL şi ORACLE DEVELOPER. Ed. Universitară, Bucureşti, 2012;
  14. Doina Dănăiţă, Gabriela Mircea, Călin Hurbean, Alexandra Popovics, Ileana Hauer. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor pentru economişti, Ed. Mirton, Timişoara, 2005;
  15. Documentaţie XML: w3.org/XML;
  16. Rich Darnel. Totul despre HTML 4, Ed. Teora;
  17. Manualele aferente sistemelor de operare Windows 7 și XP.