BNR CENTRALĂ


organizează concurs pentru ocuparea a trei posturi de
inspector,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia supraveghere, Serviciul inspecţie instituţii financiare nebancare şi instituţii de plată

Termen limită pentru înscriere: 12 ianuarie 2015

Data publicării: 17 decembrie 2014



Atribuţiile principale ale postului

  • supraveghează respectarea, de către instituţiile financiare nebancare înscrise în Registrul special, a încadrării indicatorilor de prudenţă stabiliţi de Banca Naţională a României, prin analize sistematice efectuate pe baza raportărilor şi datelor primite de la acestea;
  • realizează monitorizarea instituţiilor financiare nebancare înscrise în Registrul general, în principal pe baza informaţiilor furnizate de aceste entităţi prin raportările transmise;
  • asigură supravegherea prudenţială a instituţiilor de plată/instituţiilor emitente de monedă electronică;
  • elaborează şi prezintă conducerii direcţiei materiale privind modificările intervenite în situaţia instituţiilor financiare nebancare, a instituţiilor de plată şi a instituţiilor emitente de monedă electronică;
  • efectuează acţiuni de inspecţie la faţa locului, în baza obiectivelor din tematicile aprobate potrivit competenţelor stabilite prin reglementările în vigoare, la instituţiile financiare nebancare, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică;
  • efectuează schimb de informaţii şi cooperează cu alte autorităţi de supraveghere.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice;
  • cunoştinţe privind aplicarea standardelor internaţionale de contabilitate;
  • cunoaşterea limbii engleze;
  • cunoştinţe de operare pe calculator: editare texte, tabele, utilizare Internet, prelucrare baze de date (ex: Microsoft Access).

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • gândire operaţională.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 12 ianuarie 2015 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 15 ianuarie 2015 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 22 ianuarie 2015 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (70% din notă) şi a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2535, 2562, 2527 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
  2. Regimul juridic al societăţilor comerciale: constituirea, înmatricularea, funcţionarea, conducerea, precum şi dizolvarea, fuziunea, divizarea şi lichidarea societăţilor comerciale;
  3. Condiţiile de acces la activitatea de creditare şi de desfăşurare a acesteia pe teritoriul României, prin instituţiile financiare nebancare, monitorizarea şi supraveghere prudenţială a acestora;
  4. Condiţiile de acces la activitatea de prestare a serviciilor de plată şi de desfăşurare a acesteia pe teritoriul Românie, supravegherea prudenţială a instituţiilor de plată;
  5. Condiţiile de acces la activitatea de emitere de monedă electronică şi de desfăşurare a acestei activităţi, condiţiile de desfăşurare a activităţii de prestare de servicii de plată de către instituţiile emitente de monedă electronică, supravegherea prudenţială a instituţiilor emitente de monedă electronică, precum şi regimul privind răscumpărarea monedei electronice;
  6. Organizarea şi conducerea contabilităţii societăţilor comerciale;
  7. Standardele minime privind cunoaşterea clientelei;
  8. Măsuri de prevenire şi combatere a spălării banilor. Măsuri privind prevenirea şi combaterea finanţării actelor de terorism;
  9. Emiterea şi utilizarea pe teritoriul României a instrumentelor de plată electronică, precum şi monitorizarea activităţii cu aceste instrumente şi a condiţiilor care trebuie îndeplinite de emitenţi, de instituţiile acceptante şi de alti participanţi la desfăşurarea acestor activităţi de plăţi pe teritoriul României;
  10. Garantarea şi protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Legea nr. 31/1990, republicată (r2), Legea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 1066/17.11.2004, 953/27.10.2005, 430/18.05.2006, 955/28.11.2006, 359/21.04.2006, 446/29.06.2007, 333/30.04.2008, 246/14.04.2009, 316/13.05.2010, 421/23.06.2010, 674/04.10.2010, 714/26.10.2010, 285/22.04.2011, 409/10.06.2011, 143/02.03.2012, 365/30.05.2012, 635/06.09.2012, 757/12.11.2012 şi 515/14.08.2013);
  3. Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 259/21.04.2009, 303/03.05.2011, 894/16.12.2011, 757/12.11.2012 şi 515/14.08.2013);
  4. Ordonanţa de urgenţă nr. 113/2009 privind serviciile de plată, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României 685/12.10.2009, 446/01.07.2010, 724/29.10.2010, 303/03.05.2011, 433/29.06.2012 şi 757/12.11.2012);
  5. Legea nr. 127/2011 privind activitatea de emitere de monedă electronică, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 437/22.06.2011 şi 507/18.07.2011);
  6. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată (r4), cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 285/22.04.2011 şi 757/12.11.2012);
  7. Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 2239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate (Monitorul Oficial al României nr. 522 şi 522 bis - pentru anexă- din 30.06.2011);
  8. Legea nr. 656/2002, republicată (r1), pentru prevenirea şi sancţionării spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 702/12.10.2012, 757/12.11.2012 şi 515/14.08.2013);
  9. Legea nr. 677/2001 privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al Româ.niei nr. 790/12.12.2001, 391/09.05.2005 şi 335/17.05.2007);
  10. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 20/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 707/21.10.2009, 39/18.01.2010, 281/29.04.2010 şi 408/19.06.2012);
  11. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 21/2009 privind instituţiile de plată, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 735/29.10.2009 şi 316/19.05.2011);
  12. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 8/2011 privind instituţiile emitente de monedă electronică (Monitorul Oficial al României nr. 508/18.07.2011)
  13. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 6/2006 privind emiterea şi utilizarea instrumentelor de plată electronică şi relaţiile dintre participanţii la tranzacţiile cu aceste instrumente (Monitorul Oficial al României nr. 927/15.11.2006 şi 67/27.01.2012);
  14. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 9/2008 privind cunoaşterea clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României nr. 527/14.07.2008, 626/21.09.2009, 892/21.12.2009 şi 510/19.07.2011);
  15. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2012 privind clasificarea creditelor şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit aplicabil entităţilor supravegheate de Banca Naţională a României, altele decât instituţiile de credit (Monitorul Oficial al României nr. 179/20.03.2012).