Sucursala Regională Iaşi


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
consilier juridic,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Serviciul Administrare resurse

Termen limită pentru înscriere: 17.10.2014

Data publicării: 6 octombrie 2014



Atribuţiile principale ale postului

  • avizează din punct de vedere juridic proiectele de contracte/contracte civile, comerciale şi altor acte juridice, precum şi asupra legalităţii oricăror măsuri de natură să angajeze răspunderea patrimonială a băncii;
  • avizează din punct de vedere juridic nota privind propunerea de trecere pe pierderi a creanţelor nerecuperabile, la solicitarea personalului cu atribuţii privind activităţile de administrare resurse;
  • reprezintă banca în faţa instanţelor judecătoreşti, a organelor de urmărire penală, a notarilor publici, a executorilor judecătoreşti, precum şi în raporturile cu alte persoane juridice şi persoane fizice pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
  • acordă asistenţă de specialitate în cadrul activităţilor desfăşurate de sucursala regională și agențiile arondate;
  • acţionează pentru recuperarea creanţelor, solicitând organelor competente aplicarea măsurilor asiguratorii şi eliberarea titlurilor executorii; comunică titlurile executorii obţinute Serviciului administrare resurse, în vederea luării măsurilor de executare;
  • întocmeşte proiectele de răspuns la cererile adresate de către persoane fizice sau juridice, repartizate de conducerea sucursalei regionale;
  • informează periodic conducerea sucursalei regionale asupra reglementărilor/actelor normative care interesează activitatea Băncii Naţionale a României, cât şi a celor de interes general.

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul științelor juridice;
  • experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul juridic, dovedită prin documente;
  • cunoștințe în domeniul utilizării computer-ului (pachetul Microsoft Office și Internet Explorer);
  • cunoașterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • orientare către client.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/soţia, părinţii, copiii, fraţii/surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Documentele necesare înscrierii se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 17.10.2014 (inclusiv), ora 1200.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de BNR.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate şi copia foii matricole a anilor de studii sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
  • alte documente/atestate/avize care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale;
  • carte de identitate;
  • certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină înscrierea implicită la concurs.

Confirmarea înscrierii la concurs în urma verificării îndeplinirii condiţiilor solicitate se face exclusiv prin transmiterea de către Direcţia Resurse Umane a unui e-mail în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

  • mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depăşească 18 MB;
  • vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
  • nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
  • nu se vor transmite ataşamente parolate;
  • în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
  • documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.

Procedura de desfăşurare

În data de 20 octombrie 2014 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 22 octombrie 2014 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu;
  3. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (60% din notă), a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă), precum şi a cunoştinţelor de informatică (10% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Evaluarea compatibilității cu postul, prin testare psihometrică și interviu

   a) Evaluarea profilului psihologic se realizează prin intermediul unor instrumente psihometrice şi are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale specifice postului şi a competenţelor asociate profilului postului.

   b) Interviu susţinut cu reprezentanţii Direcţiei Resurse Umane, care urmăreşte:

  • confirmarea profilului psihologic și compatibilitatea acestuia cu postul;
  • identificarea nivelului competenţelor asociate profilului postului;
  • motivaţia şi valorile candidatului;
  • percepţia candidatului cu privire la activitatea pe care o va desfăşura.

Proba se apreciază cu calificativul admis/respins.

III. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Rezultatul final al concursului constă în media aritmetică a notelor obţinute la testul profesional şi la interviul profesional.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la ora şi data primirii e-mail-ului de comunicare a rezultatului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2524, 2535, 2562, 2527 şi 2521.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental și principalele atribuții  ale Băncii Naționale a României;
  2. Cadrul legal al activităţii bancare pe teritoriul României;
  3. Procedura falimentului instituţiilor de credit; 
  4. Aplicarea în timp a Codului civil din 2009; 
  5. Actul juridic civil; 
  6. Reglementarea regimului prescripţiei extinctive și a decăderii; 
  7. Dreptul de proprietate publică, dreptul de proprietate privată și acțiunea în revendicare; 
  8. Executarea, transmisiunea, transformarea și stingerea obligațiilor; 
  9. Contractul de vânzare-cumpărare, contractul de locațiune, contractul de mandat și donația; 
  10. Competenţa instanțelor judecătorești și participanții la procesul civil; 
  11. Judecata în primă instanță și căile extraordinare de atac; 
  12. Executarea silită; 
  13. Procedura de soluţionare a cererilor în contenciosul administrativ; 
  14. Reglementarea raporturilor de muncă în conformitate cu prevederile Codului Muncii; 
  15. Cadrul legal privind achiziţiile publice; 
  16. Regimul instituţiilor de plată; 
  17. Regimul instituţiilor financiare nebancare; 
  18. Rolul Băncii Naționale a României în ansamblul instituțional cu atribuții în prevenirea și combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004); 
  2. Noul Cod Civil; 
  3. Legea nr. 71/2011 privind punerea în aplicarea a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, cu modificările și completările la zi (Monitorul Oficial nr. 409/10.06.2011);
  4. Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările la zi (Monitorul Oficial nr. 448/24.11.1998);
  5. Noul Cod de Procedură Civilă; 
  6. Codul Muncii aprobat prin Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.72/2003); 
  7. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.1027/27.12.2006); 
  8. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 11/2007 privind autorizarea instituţiilor de credit, persoane juridice române, şi a sucursalelor din România ale instituţiilor de credit din state terţe, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.837/06.12.2007);
  9. Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.904/12.12.2002); 
  10. Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă (Monitorul Oficial nr. 466/25.06.2014);
  11. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.418/15.05.2006); 
  12. Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.625/20.07.2006); 
  13. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2009 privind serviciile de plată, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.685/12.10.2009); 
  14. Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 21/2009 privind instituţiile de plată, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.735/29.10.2009); 
  15. Legea nr. 93/2009 privind instituţiile financiare nebancare, cu modificările şi completările la zi (Monitorul Oficial nr.259/21.04.2009); 
  16. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial nr.1154/07.12.2004).