Act legislativ


 


Banca Naţională a României
Regulament nr. 1 din 7.mar.1995
Monitorul Oficial, Partea I 75 26.apr.1995
Intrare în vigoare la 26.apr.1995
privind principiile şi organizarea avizării tehnice a sistemelor de plăţi şi decontări fără numerar

Text actualizat cu prevederile Circularei nr.24/2001 publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.714 din 09/11/2001.

   1. Dispoziţii generale

   Art. 1. - În temeiul art. 2 din Legea nr. 33/1991 şi al art. 21 din Legea nr. 34/1991, Banca Naţională a României emite prezentul regulament, al cărui obiect îl constituie principiile şi organizarea avizării tehnice a sistemelor de plăţi şi decontări fără numerar la Banca Naţională a României.
   Art. 2. - Ca activitate de interes public desfăşurată prin conturi deschise la societăţile bancare autorizate de Banca Naţională a României, denumite în continuare, pentru scopurile prezentului regulament, bănci, transferul de fonduri băneşti prin sisteme de plăţi şi decontări fără numerar este supus reglementării şi controlului Băncii Naţionale a României, precum şi avizării tehnice a sistemelor individuale de plăţi şi decontări fără numerar prin care serviciile de transfer de fonduri în formă scripturală sunt oferite publicului.
   Aceste servicii nu pot fi efectuate decât de către persoane juridice. Persoanele juridice, altele decât băncile, pot presta servicii de plăţi fără numerar, în condiţiile legii; numai după autorizarea acestora de către Banca Naţională a României.
   Art. 3. - Un sistem de plăţi şi decontări fără numerar, denumit şi definit în continuare pentru scopul prezentului regulament drept sistem, cuprinde:
   a) instrumentele de plăţi fără numerar, reprezentând suporturi tehnice de date prin care intră şi ies informaţii din structura de prelucrare; se definesc prin specimen, creat şi actualizat ca referinţă de către operator la Autoritatea de Avizare Tehnică pentru toţi multiplii săi, individualizaţi prin momentul în timp şi alte date particulare cu care intră în structura de prelucrare;
   b) structura de prelucrare a informaţiei de plăţi fără numerar reprezintă un sistem tehnico-economic de creare, intermediere, circulaţie şi valorificare a datelor printr-un ansamblu coerent şi definit în prealabil de operator, cuprinzând metode, tehnici şi proceduri de transfer, analiză, compunere, semnificare a datelor, efectuate prin infrastructuri de comunicare ordonată, transparente şi reconstituibile pentru operatori sau beneficiari, după caz;
   c) operatorul de plăţi fără numerar, care reprezintă responsabilul pentru activarea şi gestionarea structurii de prelucrare;
   d) beneficiarii, care reprezintă utilizatorii iniţiali, intermediari şi finali ai structurii de prelucrare;
   e) Autoritatea de Avizare Tehnică este Banca Naţională a României, reprezentată prin Direcţia plăţi şi decontări bancare, împuternicită de Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României să angajeze Banca Naţională a României faţă de terţi pentru respectarea prezentului regulament, inclusiv prin control al personalului propriu, desfăşurat în bănci şi la sucursalele şi filialele acestora.

   2. Avizarea tehnică a instrumentelor de plăţi fără numerar

   Art. 4. - Băncile pot oferi servicii de plăţi pe baza autorizaţiei de funcţionare primite de la Banca Naţională a României, care va continua să supravegheze prudenţial serviciile de plăţi.
   Nici un sistem, indiferent dacă utilizează instrumente pe suport hârtie sau pe alte suporturi, nu poate fi utilizat de către o bancă, decât în perioada şi în forma în care are aprobată în prealabil de către Autoritatea de Avizare Tehnică o documentaţie specifică, expresă şi la zi privind:
   a) conţinutul şi forma specimenului, condiţionat astfel încât să fie arhivat, păstrat şi asigurat accesul în condiţiile convenite cu Autoritatea de Avizare Tehnică ca referinţă şi modalitate de control în procesul emisiunii/creării, circulaţiei şi înscrierii în conturi sau evidenţe deschise de bănci a informaţiei pe care ar putea să o conţină un lot determinat de multipli ai specimenului şi care reprezintă tirajul instrumentului. Specimenul cuprinde în mod explicit şi întocmai informaţia care se repetă identic la toţi multiplii şi care se referă la identificarea şi definirea tranzacţiei de plăţi, a partenerilor, obiectului şi cuantumului acesteia, precum şi orice alte date cerute prin lege, dispuse de reglementările Băncii Naţionale a României sau considerate revelatoare de operator - dacă nu contravin prevederilor antemenţionate -, precum şi distribuţia respectivei informaţii pe suportul instrumentelor;
   b) descrierea detaliată şi evaluarea de către bancă a sistemului, fie că banca este operatorul acestuia sau nu, pentru scopul evitării şi gestionării riscurilor care ar ştirbi încrederea publicului în plăţile fără numerar ca activitate de interes public.
   Art. 5. - Documentaţia de la art. 4 se va depune de către bancă la Autoritatea de Avizare Tehnică înainte de punerea în circulaţie a tirajului tipărit, confecţionat pe suporturi corporale sau executat prin înregistrări dematerializate, după caz. Documentaţia va cuprinde, sub semnătura autorizată care angajează banca, următoarele documente:
   a) cererea de autorizare a circulaţiei şi de luare în evidenţă a tirajului, cuprinzând datele din anexa nr. 1, referitoare la:
   -date privind producerea, volumul şi numerotarea specimenului şi a multiplilor; planificarea în timp a producerii şi punerii în circulaţie a multiplilor - denumiţi în cazul materializării pe suport hârtie blanchete, în cazul cartelei bancare de debit sau de credit formatul cartelei, iar în cazul înregistrărilor electronice dematerializate format-imagine relevat - aria proiectată de beneficiari; identificarea şi recomandarea expresă de către bancă şi de către operator, după caz, a întreprinzătorului care urmează să producă specimenul şi multiplii.
   După caz, cererea va descrie şi semnificaţia atribuită de către solicitant dimensiunilor, înscrisurilor şi desenelor instrumentului, al contramărcii şi copertelor sale, cu menţionarea procedeelor tipografice, a nuanţelor de culoare sau a altor caracteristici şi procedee tehnice conforme unui standard tehnic recunoscut şi larg răspândit (STAS, ISO etc.); de asemenea, se va ataşa o mostră a hârtiei sau a materialului pe care s-a făcut tipărirea sau confecţionarea suportului corporal al instrumentului propriu-zis şi, după caz, a contramărcii sale, pentru parametrii de calitate ataşându-se un certificat emis de un laborator agreat de Autoritatea de Avizare Tehnică care să ateste conformitatea cu reglementările în vigoare;
   -angajamentul formal şi pe proprie răspundere al băncii că multiplii produşi sunt identici cu specimenul, mai puţin seria şi numărul, precum şi inscripţia "specimen" sau o altă modalitate de a individualiza specimenul confecţionat ca atare prin scoaterea definitivă a unui multiplu din circulaţie prin anulare individuală (perforare, operare de inscripţii lămuritoare ale faptului etc.);
   -acordul cu efectuarea, de către autoritatea de avizare tehnică în contul băncii solicitante, de cheltuieli de verificare de conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare a datelor şi elementelor comunicate în cerere şi materializate în specimenul remis Autorităţii de Avizare Tehnică;
   b) cinci exemplare-martor ale specimenului, numerotate distinct, care nu vor fi restituite de către autoritatea de avizare tehnică;
   c) în cazul în care se intenţionează introducerea pe piaţă de instrumente noi, se va prezenta o copie integrală a studiului de fezabilitate aprobat de acţionarii sau de conducerea emitentului, care va cuprinde, fără a se limita, elemente ca:
   -prezentarea generală comparată a instrumentului;
   -procedura de emitere; - aria de utilizatori;
   -operaţiunile de decontare realizabile cu instrumentul respectiv;
   -modalităţi de evaluare a riscului şi de asigurare a securităţii prin caracteristicile instrumentului, ale structurii de prelucrare, precum şi la operatori şi beneficiari;
   -fraude estimate de emitent;
   -alte informaţii pe care emitentul le consideră relevante pentru lansarea şi succesul pe piaţă a instrumentului.
   Art. 6. - Documentaţia va fi supusă analizei Autorităţii de Avizare Tehnică, care va putea efectua lucrări suplimentare proprii şi comandate terţilor pe seama solicitantului, pentru verificarea conformităţii datelor cererii cu caracteristicile specimenului remis şi cu reglementările în vigoare.
   Autoritatea de Avizare Tehnică va face analiza documentaţiei şi a lucrărilor suplimentare comandate şi recepţionate de la terţi pe bază de metodologii şi procedee proprii, bazate pe o grilă de verificare a specimenului, care, după caz, va cuprinde, fără a se limita parametrii ca dimensiunile instrumentului şi ale zonelor sale, a perforaţiilor, a fezabilităţii operării de înscrieri în spaţiile desemnate pentru aceasta cu cerneluri ori alte mijloace autorizate de largă răspândire, prin înregistrare mecanizată ori electronică sau prin alte mijloace identificabile şi verificabile şi, după caz, protejate, precum şi verificarea condiţiilor de securitate şi prevenire a falsificării prin verificarea:
   -poziţionării seriei şi numărului;
   -elementelor de desen din masa hârtiei:
   ▪ filigran;
   ▪ reţea complexă a hârtiei;
   -textului sau desenelor în culori fluorescente;
   -tratării chimice a hârtiei;
   -elementelor suplimentare de securitate:
   ▪ element secret;
   ▪ microtext;
   ▪ imposibilitatea copierii prin diferite procedee.
   În termen maxim de 30 de zile de la data înregistrării la Autoritatea de Avizare Tehnică a recepţiei ultimei lucrări suplimentare edificatoare comandate unui terţ, Autoritatea de Avizare Tehnică va emite pe adresa solicitantului, în numele Băncii Naţionale a României, un document denumit autorizaţie de punere în circulaţie a tirajului, datat şi semnat, înaintea datei sau în raport cu precizările căruia banca nu va putea pune în circulaţie respectivul tiraj. Pentru bancă, documentul reprezintă, de asemenea, dovada că Banca Naţională a României a luat în evidenţă datele declarate referitoare la tiraj într-o bază de date de interes, dar fără acces public.
   Autorizaţia se acordă pe timp limitat, prevăzut expres în text.

   3. Avizarea tehnică a structurii de prelucrare

   Art. 7. - În vederea eliminării riscurilor şi întăririi disciplinei decontărilor, fiecare bancă va depune şi va menţine la zi la Autoritatea de Avizare Tehnică, sub semnătură autorizată, o documentaţie completă referitoare la structura de prelucrare proprie. Această documentaţie va cuprinde:
   a) cererea de autorizare a funcţionării structurii de prelucrare cuprinzând datele din anexa nr. 2;
   b) prezentarea structurii de prelucrare conform metodologiei indicate de la caz la caz, de către Autoritatea de Avizare Tehnică;
   c) o evaluare proprie a riscurilor de disfuncţionalităţi în structura de prelucrare, a prevenirii şi împărţirii acestora între bancă, operatori şi beneficiari;
   d) orice altă informaţie sau document suplimentar cerut de Autoritatea de Avizare Tehnică în vederea acordării şi menţinerii autorizaţiei;
   e) acordul cu efectuarea de către Autoritatea de Avizare Tehnică în contul băncii solicitante a cheltuielilor de colectare, prelucrare, verificare şi evaluare a datelor de la lit. a) - d) de mai sus.
   În termen maxim de 30 de zile de la data înregistrării la Autoritatea de Avizare Tehnică a recepţiei ultimei lucrări suplimentare edificatoare comandate unui terţ, Autoritatea de Avizare Tehnică va emite un document denumit autorizaţie de funcţionare a structurii de prelucrare a instrumentului de plată, datat şi semnat, înaintea datei sau în raport cu precizările căruia banca nu va putea utiliza respectiva structură de prelucrare.
   Pentru bancă, documentul reprezintă, de asemenea, dovada că Banca Naţională a României a luat în evidenţă datele declarate într-o bază de date de interes, dar fără acces public.
   Autorizaţia se acordă pe timp limitat, prevăzut expres în text.
   Procesul de autorizare a Băncii Naţionale a României va fi organizat în scopul încurajării şi îmbunătăţirii eficienţei decontărilor fără numerar, în primul rând a celor interbancare şi pentru a evita riscul de sistem, precum şi pentru a gestiona cazurile de forţă majoră, băncile trebuind să facă dovada, prin documentaţia înaintată Băncii Naţionale a României, că atât participanţii, cât şi furnizorii de servicii de plăţi, au voinţa şi dispun de capacitatea de a gestiona riscurile de creditare şi lichiditate induse pentru bănci de sistemele de plăţi.
   În acest scop, băncile vor prezenta, iar Autoritatea de Avizare Tehnică va analiza şi, în caz de necesitate, va impune nivelurile minime de performanţă pentru sistemele de plăţi fără numerar supuse avizării.
   Astfel, sistemele prezentate la avizare trebuie:
   1. să conţină scheme de compensare multilaterală care să aibă o bază legală bine fundamentată în conformitate cu legislaţia română în vigoare şi cu cea din alte jurisdicţii relevante;
   2. să cuprindă participanţi la schemele de compensare multilaterală care să facă dovada că le înţeleg consecinţele, inclusiv că au o reprezentare asupra riscurilor financiare induse pentru bănci;
   3. să aibă definite detaliat procedurile pentru gestiunea riscurilor de credit şi de lichiditate, atât pentru furnizorul serviciilor de compensare, cât şi pentru participanţi, făcând dovada că toate părţile au voinţa şi capacitatea de a gestiona şi a cuprinde fiecare dintre responsabilităţile şi consecinţele lor respective pe care riscul le poate produce şi, de asemenea, că limitele riscului sunt plasate la limita maximă de expunere la credit care poate fi produsă de fiecare participant;
   4. să fie capabile de a asigura cel puţin încheierea la timp a decontărilor zilnice în situaţia în care participantul cu cea mai mare poziţie debitoare se află în imposibilitate de decontare;
   5. să aibă obiective şi criterii transparente de admitere a participanţilor;
   6. să conţină scheme de compensare multilaterală care să asigure compatibilitatea operaţională a sistemelor şi infrastructurilor tehnice, dispunând de alternative viabile (back-up) capabile să îndeplinească cererile zilnice de procesare.

   4. Modificări

   Art. 8. - Pentru orice modificare pe care intenţionează să o opereze faţă de conţinutul autorizaţiilor acordate conform art. 4-7, banca se va conforma din proprie iniţiativă procedurilor de la art. 4-8, ca pentru un instrument sau structură de prelucrare distinctă.

   5. Măsuri de impunere a respectării prezentului regulament

   Art. 9. - Autoritatea de Avizare Tehnică constată încălcările prevederilor prezentului regulament şi dacă nu se întrunesc elementele unei infracţiuni, impune băncilor următoarele măsuri pentru respectarea prezentului regulament:
   -sesizarea autorităţii de reglementare şi supraveghere bancară pentru retragerea autorizaţiei de a emite instrumente de plată personalizate ale băncii aflate în culpă;
   -sesizarea autorităţii de decontare finală din Banca Naţională a României pentru întreruperea operativă a fluxului decontărilor pe contul băncii, constatate de Autoritatea de Avizare Tehnică în culpă, la apariţia în decontări a unui astfel de instrument sau pentru impunerea altor măsuri de restabilire a disciplinei decontărilor, cu preluarea răspunderilor materiale pentru blocarea sau întârzierea sistemelor de decontări ale operatorului şi beneficiarilor de către banca în culpă;
   -sesizarea încălcării constatate de Autoritatea de Avizare Tehnică către Consiliul de Administraţie al băncii în culpă şi a autorităţilor de control ale Băncii Naţionale a României.

   6. Dispoziţii finale şi tranzitorii

   Art. 10. - Până la data de 31 martie 1995 băncile vor depune la Autoritatea de Avizare Tehnică documentaţia conform art. 5 şi 7 pentru toate instrumentele de plată proprii aflate în circulaţie la acea dată, cât şi pentru structurile de prelucrare corespunzătoare, în vederea iniţializării unor baze de date corespunzătoare.
   Până la data de 15 aprilie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnică va emite Autorizaţii Provizorii de utilizare a instrumentelor depuse. Începând cu data de 16 aprilie 1995 vor putea fi refuzate la decontarea finală în reţeaua Băncii Naţionale a României instrumentele care nu beneficiază de autorizaţia provizorie a Autorităţii de Avizare Tehnică, întreaga răspundere pentru întârzieri, pagube şi încălcarea disciplinei în vigoare a decontărilor revenind băncilor care nu s-au conformat dispoziţiilor Băncii Naţionale a României.
   Până la data de 15 aprilie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnică va emite Autorizaţii Provizorii de funcţionare provizorie a structurilor de prelucrare declarate. Începând cu data de 1 mai 1995, aceste autorizaţii pot fi retrase de către Autoritatea de Avizare Tehnică, cu o notificare prealabilă de 5 zile lucrătoare adresată în scris preşedintelui băncii, întreaga răspundere pentru întârzieri, pagube şi încălcarea disciplinei în vigoare a decontărilor revenind băncilor care nu s-au conformat dispoziţiilor Băncii Naţionale a României.
   Art. 11. - Pentru orice nou instrument propriu al Băncii Naţionale a României, Secretariatul General al Băncii Naţionale a României va întocmi şi va actualiza documentaţia prevăzută la art. 4, gestionând raporturile cu furnizorii Băncii Naţionale a României pentru realizarea acestuia, după obţinerea de la Autoritatea de Avizare Tehnică a unei notificări de conformitate cu reglementările în vigoare, pe care o va solicita în scris. (Articol abrogat prin Circulara 24/2011 începând cu 9.11.2001)
   Art. 12. - Autoritatea de Avizare Tehnică poate efectua verificări proprii pe parcurs atât în cadrul Băncii Naţionale a României, cât şi la bănci, pentru a impune respectarea prevederilor prezentului regulament.
   Art. 13. - Autoritatea de Avizare Tehnică creează şi menţine, pentru scopurile aplicării prezentului regulament, baze de date proprii protejate şi închise, atât în vederea respectării secretului bancar, cât şi a satisfacerii interesului public. Accesul la bazele de date ale Autorităţii de Avizare Tehnică este restricţionat şi se face:
   -pentru personalul Băncii Naţionale a României, pe baza cererii scrise a directorilor direcţiilor din Banca Naţională a României şi a directorilor sucursalelor acesteia, aprobate de conducătorul Autorităţii de Avizare Tehnică;
   -pentru personalul altor instituţii, pe baza cererii scrise a conducătorilor acestora, cu avizul prealabil al conducătorului Autorităţii de Avizare Tehnică şi cu aprobarea guvernatorului Băncii Naţionale a României.
   Art. 14. - Până la 31 decembrie 1995, Autoritatea de Avizare Tehnică va emite norme tehnice în aplicarea prezentului regulament, privind autorizarea de către Banca Naţională a României a persoanelor juridice, altele decât băncile, de a presta servicii de plăţi fără numerar, precum şi norme-cadru şi norme tehnice privind sistemele de plăţi fără numerar prin cărţi de plată.
   Art. 15. - Prezentul regulament intră în vigoare la 1 martie 1995 şi se publică în Monitorul Oficial al României.

   Preşedintele Consiliului de administraţie al
Băncii Naţionale a României,
Mugur Isărescu,
guvernator

   Bucureşti, 7 martie 1995.
   Nr. 1.

   ANEXA  Nr. 1

   CERERE
de autorizare a circulaţiei şi de luare în evidenţă a tirajului
de instrumente de plată fără numerar
   
INTRARE D.P.D.B. Nr.                                                      data:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Societatea bancară ......................................................,│
│înregistrată la Registrul comerţului sub nr. ................................,│
│având sediul principal în ţara/judeţul ......................................,│
│localitatea ..........................., str. ................................│
│nr. ....., cod poştal .............., prin ......................, domiciliat│
│în localitatea ............................, str. ............................│
│nr. ....., bloc ........, scara .........., etaj ......., apartament ........,│
│judeţ/sector ......................, B.I./Paşaport seria .....................│
│nr. ......................., eliberat de ........................., la data de│
│................................, în calitate de1) ..........................,│
│solicităm autorizarea circulaţiei şi luarea în evidenţă a tirajului pentru2) │
│..................................................... în următoarele condiţii:│
│ a) tiraj ........ adică (..............) exemplare; │
│ b) numerotate de la ......... până la .......... inclusiv; │
│ c) tirajul se va produce şi pune în circulaţie conform estimării din anexa│
│nr. 1.1; │
│ d) descrierea şi semnificaţia atribuită dimensiunilor, înscrisurilor şi │
│desenelor instrumentului, ale contramărcii şi copertelor sale sunt cele din │
│anexa nr. 1.2 (se vor menţiona procedeele tipografice, nuanţele de culoare sau│
│alte caracteristici şi procedee tehnice folosite, cu indicarea standardului │
│tehnic aplicabil); │
│ e) specimenele vor fi numerotate de la ...................................│
│până la ............................. inclusiv, fiind individualizate ca atare│
│prin ..................... (inscripţia "SPECIMEN" operată prin tipărire sau │
│orice alt procedeu). │
│ Executarea tirajului se va face de către întreprinzătorul ................│
│....................................., înregistrat la Registrul comerţului sub│
│nr. .................., având sediul în localitatea .........................,│
│str. ........................... nr. .........., cod poştal ..................│
│ │
│ Declarăm pe propria răspundere că: │
│ 1. multiplii sunt şi vor fi identici cu specimenul, mai puţin seria, │
│numărul şi modalitatea de individualizare a specimenului; │
│ 2. întreprinzătorul ......................................................│
│îndeplineşte toate condiţiile referitoare la mijloacele de tezaurizare, │
│gestionarea hârtiei speciale, distrugerea pierderilor tehnologice şi │
│posibilităţile tehnice de realizare şi numerotare a instrumentelor în vederea │
│asigurării calităţii cerute de norme; │
│ 3. suntem de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate de Autoritatea de│
│Avizare Tehnică, inclusiv a celor pentru angajarea de terţi în vederea │
│verificării de conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare a │
│datelor şi elementelor comunicate şi materializate în specimen; │
│ 4. suntem de acord cu efectuarea oricărui control ulterior al Autorităţii │
│de Avizare Tehnică, în condiţiile reglementărilor în vigoare, al producţiei şi│
│circulaţiei instrumentului. │
│ │
│ Anexele fac parte integrantă din prezenta cerere şi constau în: │
│ - anexele nr. 1.1 şi 1.2 completate; │
│ - 5 specimene ale instrumentului; │
│ - mostră de hârtie; │
│ - certificat de calitate pentru hârtie şi pentru alte materiale, emis de │
│autorităţi agreate de Autoritatea de Avizare Tehnică. │
│ │
│ Semnătura autorizată a solicitantului,│
│ │
│ S.S./L.S. │
│ │
1) Se completează cu calitatea pe care o are persoana care semnează │
│ cererea în societatea bancară (împuternicit, reprezentant etc.). │
2) Se completează cu tipul instrumentului de plată. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

   ANEXA  Nr. 2

   CERERE
de autorizare a funcţionării structurii de prelucrare a instrumentelor
de plată fără numerar
   
INTRARE D.P.D.B. Nr.                                                      data:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Societatea bancară ......................................................,│
│înregistrată la Registrul comerţului sub nr. ................................,│
│având sediul principal în ţara/judeţul ......................................,│
│localitatea .........................., str. ...................... nr. .....,│
│cod poştal ........................., prin ..................................,│
│domiciliat în localitatea ......................., str. ......................│
│nr. ....., bloc ........, scara ......., etaj ......., apartament ...........,│
│judeţ/sector ............................................, B.I./Paşaport seria│
│............... nr. ......................, eliberat de .....................,│
│la data de ................................, în calitate de1) ................│
│..........................., solicităm autorizarea de funcţionare şi luarea în│
│evidenţă a structurii de prelucrare pentru2) ............................... .│
│ 1. Declarăm pe propria răspundere că datele comunicate sunt conforme cu │
│realitatea. │
│ 2. Suntem de acord ca suportarea cheltuielilor efectuate de Autoritatea de│
│Avizare Tehnică în vederea colectării, prelucrării, verificării şi evaluării │
│datelor şi elementelor comunicate în cererea de autorizare să se facă din │
│contul nostru nr. ............................. . │
│ 3. Suntem de acord cu efectuarea oricărui control ulterior în societatea │
│noastră bancară al reprezentanţilor Autorităţii de Avizare Tehnică sau al │
│altor persoane desemnate de aceasta, în condiţiile reglementărilor în vigoare,│
│al structurii de prelucrare avizate. │
│ │
│ Semnătura autorizată a solicitantului,│
│ │
│ S.S./L.S. │
│ │
1) Se completează cu calitatea pe care o are persoana care semnează │
│ cererea în societatea bancară (împuternicit, reprezentant etc.). │
2) Se completează cu tipul instrumentului de plată. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘