Condiții de participare
- deţinerea unei diplome* de master şi/sau doctorat, după caz;
- experiență profesională de minimum 5 ani relevantă postului vacant, dintre care 2 ani de experienţă obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare;
- cunoaşterea limbii engleze;
- deţinerea cetățeniei române şi, la momentul depunerii aplicației, a unui loc de muncă în străinătate.
* În vederea recunoașterii diplomelor obţinute în străinătate, înainte de data începerii activităţii, se vor prezenta atestatele de echivalare (sau dovada de solicitare a echivalării) eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
Înscrierea în program
Înscrierea** se face prin transmiterea pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro a următoarelor documente:
** În situaţia în care aveţi rude până la gradul al doilea sau soţul/soţia angajate în Banca Naţională a României, aplicaţia dumneavoastră va fi analizată de Direcţia resurse umane în vederea evitării apariţiei unui conflict de interese.
Procesul de selecţie
- 1. Selecţia pe baza documentelor de înscriere
- Candidaţii vor transmite documentele de înscriere prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, începând cu data comunicată pentru debutul perioadei de depunere a aplicaţiilor.
- 2. Selecția pe baza eseurilor
- Candidaţii selectați după prima etapă vor transmite prin e-mail o lucrare relevantă întocmită pe parcursul experienței profesionale. În situaţia în care candidatul nu deţine o astfel de lucrare, acesta întocmeşte un eseu, în limba engleză (6.000 – 8.000 de cuvinte) pe o temă aleasă dintre cele recomandate de Comitetul de administrare a Programului, în funcție de structura organizatorică pentru care optează.
Eseul este transmis în termenul solicitat de Comitetul de administrare a Programului.
- 3. Evaluarea profilului psihometric şi a compatibilităţii cu postul
- Candidaţii selectați în urma etapei anterioare vor completa on-line un chestionar psihometric.
- 4. Interviul final
- Interviul final va fi susţinut în prezenţa membrilor Comitetului de administrare a Programului, la sediul Băncii Naţionale a României, strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucureşti.
Formalităţi de angajare
Candidaţii selectați la finalul procesului vor fi angajaţi*** în Banca Naţională a României cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, urmare prezentării de către candidatul declarat admis a documentelor care să certifice informaţiile înscrise în chestionarul şi curriculum vitae transmise la momentul aplicaţiei:
- diploma de licenţă (original);
- diplome de master şi/sau doctorat, după caz (original);
- document/e care să ateste experiența profesională în străinătate (adeverințe, contracte de muncă şi/sau prestări servicii etc.);
- document care să ateste deţinerea unui loc de muncă în străinătate la momentul depunerii aplicaţiei;
- recomandări din partea angajatorului sau din partea unor profesori/specialiști de renume, în cazul în care acestea sunt solicitate de structura de specialitate;
- atestatele de echivalare ale diplomelor obţinute în străinătate sau dovada de solicitare a echivalării, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale şi Cercetării Științifice.
*** Neîndeplinirea de către candidatul selectat a obligaţiei de a prezenta, la finalul procesului, toate documentele care certifică îndeplinirea condiţiilor de participare, în termenul comunicat de Direcţia resurse umane a Băncii Naţionale a României, determină neangajarea acestora în cadrul băncii.