Brain Regain

Programul de selectare a specialiștilor români din străinătate


Condiții de participare

  • deţinerea unei diplome* de master şi/sau doctorat, după caz;
  • experiență profesională de minimum 5 ani relevantă postului vacant, dintre care 2 ani de experienţă obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare;
  • cunoaşterea limbii engleze;
  • deţinerea cetățeniei române şi, la momentul depunerii aplicației, a unui loc de muncă în străinătate.

* În vederea recunoașterii diplomelor obţinute în străinătate, înainte de data începerii activităţii, se vor prezenta atestatele de echivalare (sau dovada de solicitare a echivalării) eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.


Înscrierea în program

Înscrierea** se face prin transmiterea pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro a următoarelor documente:

** În situaţia în care aveţi rude până la gradul al doilea sau soţul/soţia angajate în Banca Naţională a României, aplicaţia dumneavoastră va fi analizată de Direcţia resurse umane în vederea evitării apariţiei unui conflict de interese.


Procesul de selecţie

1. Selecţia pe baza documentelor de înscriere
Candidaţii vor transmite documentele de înscriere prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, începând cu data comunicată pentru debutul perioadei de depunere a aplicaţiilor.
2. Selecția pe baza eseurilor
Candidaţii selectați după prima etapă vor transmite prin e-mail o lucrare relevantă întocmită pe parcursul experienței profesionale. În situaţia în care candidatul nu deţine o astfel de lucrare, acesta întocmeşte un eseu, în limba engleză (6.000 – 8.000 de cuvinte) pe o temă aleasă dintre cele recomandate de Comitetul de administrare a Programului, în funcție de structura organizatorică pentru care optează.
Eseul este transmis în termenul solicitat de Comitetul de administrare a Programului.
3. Evaluarea profilului psihometric şi a compatibilităţii cu postul
Candidaţii selectați în urma etapei anterioare vor completa on-line un chestionar psihometric.
4. Interviul final
Interviul final va fi susţinut în prezenţa membrilor Comitetului de administrare a Programului, la sediul Băncii Naţionale a României, strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucureşti.

Formalităţi de angajare

Candidaţii selectați la finalul procesului vor fi angajaţi*** în Banca Naţională a României cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, urmare prezentării de către candidatul declarat admis a documentelor care să certifice informaţiile înscrise în chestionarul şi curriculum vitae transmise la momentul aplicaţiei:

  • diploma de licenţă (original);
  • diplome de master şi/sau doctorat, după caz (original);
  • document/e care să ateste experiența profesională în străinătate (adeverințe, contracte de muncă şi/sau prestări servicii etc.);
  • document care să ateste deţinerea unui loc de muncă în străinătate la momentul depunerii aplicaţiei;
  • recomandări din partea angajatorului sau din partea unor profesori/specialiști de renume, în cazul în care acestea sunt solicitate de structura de specialitate;
  • atestatele de echivalare ale diplomelor obţinute în străinătate sau dovada de solicitare a echivalării, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale şi Cercetării Științifice.

*** Neîndeplinirea de către candidatul selectat a obligaţiei de a prezenta, la finalul procesului, toate documentele care certifică îndeplinirea condiţiilor de participare, în termenul comunicat de Direcţia resurse umane a Băncii Naţionale a României, determină neangajarea acestora în cadrul băncii.